فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی بیان کرد: استفاده مکرر از خوش‌بو کننده‌‌های هوا و قرار گرفتن در معرض بوی ناشی از آن موجب التهاب دستگاه تنفسی می‌شود.

هشدار در خصوص مصرف خوش‌بو کننده‌های هوا

سلامت نیوز:فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی بیان کرد: استفاده مکرر از خوش‌بو کننده‌‌های هوا و قرار گرفتن در معرض بوی ناشی از آن موجب التهاب دستگاه تنفسی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،مریم محلوجی‌راد درباره مضرات استفاده از خوش‌بو کننده‌های هوا، گفت: هر ماده شیمیایی که وارد دستگاه تنفسی شود باعث التهاب دستگاه تنفسی و بروز علائم حساسیت می‌شود.

وی با بیان اینکه خوش‌بو کننده‌های هوا عوارضی مشابه مواد شوینده روی دستگاه تنفسی برجای می‌گذارد، افزود: این در حالی است که ترکیبات تشکیل دهنده خوش‌بو کننده‌ها مشخص نیست و علاوه بر آن از نظر سرطان‌زا بودن نیز مورد سوال است.

این فوق تخصص آلرژی و ایمونولوژی بالینی با بیان اینکه افراد باید خوش‌بو کننده‌های هوا را به مقدار و غلظت اندک مورد استفاده قرار دهند، یادآور شد: اگر افراد حتی بدون داشتن زمینه حساسیت به مدت طولانی در معرض بوی ناشی از خوش‌بو کننده‌ها قرار گیرد دچار التهاب دستگاه تنفسی می‌شود.

محلوجی‌راد درباره علائم بروز حساسیت و التهاب دستگاه تنفسی، بیان کرد: سرفه، تنگی نفس، خس خس سینه، اختلال تنفس و ... از جمله علائم بروز التهاب و حساسیت است که افراد باید به محض مشاهده آن به پزشک مراجعه کنند.

این عضو هیات مدیره کلینیک آسم و آلرژی جهاد دانشگاهی علوم پزشکی تهران در ادامه تصریح کرد: علائم ناشی از التهاب دستگاه تنفسی و حساسیت به دلیل قرار گرفتن در معرض خوش‌بو کننده‌های هوا در افرادی که دچار‌ آسم و آلرژی هستند بسیار شدید‌تر است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha