یکشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹
کد خبر: 247141

کرم‌های ضدآفتاب، برای محافظت از پوستتان کافی نیستند. اگر زمان طولانی را زیر آفتاب داغ این روزها بگذرانید، بعید نیست که آفتاب‌سوختگی شدید و خطرساز، پوستتان را سرخ، دردناک و گُر گرفته کند. درمان آفتاب‌سوختگی شدید، کار آسانی نیست و در بسیاری موافق چاره‌ای جز کمک‌گرفتن از متخصصان باقی نمی‌ماند، اما اگر تا چند ساعت امکان مراجعه به پزشک را ندارید، می‌توانید این راه‌های به ظاهر عجیب را امتحان کنید. شما می‌توانید با این روش‌های خانگی، آزردگی ناشی از آفتاب‌سوختگی را کم کنید.

درمان‌های عجیب آفتاب‌سوختگی

سلامت نیوز: کرم‌های ضدآفتاب، برای محافظت از پوستتان کافی نیستند. اگر زمان طولانی را زیر آفتاب داغ این روزها بگذرانید، بعید نیست که آفتاب‌سوختگی شدید و خطرساز، پوستتان را سرخ، دردناک و گُر گرفته کند. درمان آفتاب‌سوختگی شدید، کار آسانی نیست و در بسیاری موافق چاره‌ای جز کمک‌گرفتن از متخصصان باقی نمی‌ماند، اما اگر تا چند ساعت امکان مراجعه به پزشک را ندارید، می‌توانید این راه‌های به ظاهر عجیب را امتحان کنید.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، شما می‌توانید با این روش‌های خانگی، آزردگی ناشی از آفتاب‌سوختگی را کم کنید.


جادوی شیر سرد را فراموش نکنید
عجیب به نظر می‌رسد، اما شیر سرد، می‌تواند سوزش، درد و احساس داغی ناشی از سوختگی را کاهش دهد. اگر دست یا صورتتان دچار آفتاب‌سوختگی شدید شده، از شیر سرد و تاثیر التیام‌بخشش کمک بگیرید. گفته شده، پروتئین موجود در شیر، سوزش پوستی که دچار آفتاب‌سوختگی‌شده را آرام می‌کند.
 
به پوستتان وازلین بزنید
اگر دچار آفتاب‌سوختگی شده‌اید، باید پوستتان را مرطوب و چرب نگه دارید. استفاده از وازلینی که در یخچال خنک‌شده، می‌تواند روش خوبی برای کاهش درد و آزردگی ناشی از این اتفاق باشد. این کرم چرب و خنک، پوست شما را آرام می‌کند و آسیب‌های ناشی از آفتاب‌سوختگی را کاهش می‌دهد.
 
سراغ بلغور جودوسر بروید
اگر کارتان از این حرف‌ها گذشته و نمی‌توانید سوزش و درد ناشی از آفتاب‌سوختگی شدید را تحمل کنید، وان حمام را از آب نه‌چندان گرم، پُر کنید و در آن مقداری بلغور جودوسر بریزید. اگر 10 تا 15دقیقه در این وان دراز بکشید و با دستتان آب مخلوط‌شده با جودوسر را به نقاطی که دچار سوختگی‌شده هدایت کنید، حالتان بهتر می‌شود.
 
کرم آسپرین درست کنید
یکی دیگر از راه‌های کاهش آزردگی ناشی از آفتاب‌سوختگی، کمک‌گرفتن از آسپرین است. یک قرص آسپرین را در یک قاشق غذاخوری آب، حل کنید و این مخلوط را برای پنج دقیقه روی پوست دچار سوختگی قرار دهید. بعد از گذشت این زمان، به آرامی پوستتان را با آب خنک پاک کنید.
 
روی پوستتان ماست، ضماد کنید
شاید راه‌حل‌های گفته‌شده را به دلیل در دسترس نبودن مواد موردنیاز، نتوانید به کار گیرید، اشکالی ندارد. حتما در یخچال شما مقداری ماست پیدا می‌شود. می‌توانید این ماده خنک و ضدباکتری را روی پوست دچار آفتاب‌سوختگی ضماد کنید تا التهاب، گرما و سوزش ناشی از این اتفاق کمتر شود.
 
سراغ سرکه سیب بروید
سرکه سیب را به‌عنوان یک مایع ضدقارچ و ضدعفونی‌کننده به رسمیت بشناسید. این ماده خاصیت سم‌زدا دارد و اگر یک قاشق چایخوری از آن را روی پوست دچار آفتاب‌سوختگی‌شده بمالید، پوستتان عوارض بعدی آفتاب‌سوختگی را تحمل نخواهد کرد.
 
چای کیسه‌ای را فراموش نکنید
چای سیاه، یک ماده حاوی آنتی‌اکسیدان با خاصیت ضدالتهاب است. پس در این مواقع، یک چای کیسه‌ای خیس کنید و روی ناحیه‌ای که بیشترین آزردگی را به دلیل آفتاب‌سوختگی دارد قرار دهید.
 
ویتامینEدرمانی کنید
ویتامینE، تاثیرات خارق‌العاده‌ای در درمان پوست‌های آسیب‌دیده دارد. اگر دچار آفتاب‌سوختگی شدید شده‌اید، پماد ویتامین E را روی پوستتان بمالید. البته یادتان نرود که مصرف مداوم کرم‌های حاوی ویتامین E عوارضی را هم به همراه دارد. پس هر روز از این روش برای آرام‌کردن پوستتان استفاده نکنید.
 
عسل به پوستتان بمالید
اگر احتمال می‌دهید که ناحیه دچار آفتاب‌سوختگی، گرفتار عفونت شود، روی آن، عسل بمالید. این ماده طبیعی که سوزش ناشی از آفتاب‌سوختگی را کم می‌کند، خاصیت آنتی‌بیوتیکی هم دارد و می‌تواند عفونت‌های پوستی را کاهش دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha