مدیر کل بهزیستی استان تهران با تاکید براینکه نوزادفروشی یک عمل مجرمانه و تخلف آشکار است، گفت: فروش نوزاد در صورتی که گزارش شود، برخورد قانونی جدی در پی خواهد داشت.

ضرورت ورود تشکیلات امنیتی و قضایی به مساله نوزاد‌فروشی

سلامت نیوز:مدیر کل بهزیستی استان تهران با تاکید براینکه نوزادفروشی یک عمل مجرمانه و تخلف آشکار است، گفت: فروش نوزاد در صورتی که گزارش شود، برخورد قانونی جدی در پی خواهد داشت.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از جهان صنعت ،داریوش بیات‌نژاد در رابطه با فروش نوزاد در تهران بیان کرد برخی آمار غیررسمی در این خصوص وجود دارد، اما این آمار از مراجع رسمی تایید نمی‌شود، اما مساله بهزیستی این است که این گزارش‌ها به صورت مستند و مصداقی به بهزیستی ارائه نمی‌شود.


به گفته مدیر کل بهزیستی استان تهران نوزادفروشی یک عمل مجرمانه و تخلف آشکار است و جرم محسوب می‌شود، از همین رو تشکیلات امنیتی و قضایی باید به این مساله ورود پیدا کنند.


وی خاطرنشان کرد: بهزیستی از آنجایی که مسوول همه کودکان است، اگر گزارشی در این رابطه از طریق خطوط تلفن اورژانس اجتماعی یا پایگاه‌ها و ادارات شهرستان به ما برسد و مصداقی به بهزیستی اطلاع داده شود، از طریق مقام قضایی موضوع را دنبال می‌کنیم.


بیات‌نژاد در ادامه در واکنش به سخنان استاندار مبنی بر اینکه خبرهایی مبنی بر فروش نوزاد را شنیده‌ایم، اما شورای اجتماعی استانداری مطالعه‌ای در این خصوص انجام نداده و بهزیستی متولی این کار است، عنوان کرد: ایشان رییس شورای تامین استان هستند و چون این مساله مجرمانه است و عواقب کیفری سنگینی دارد، از همین رو شاید ایشان از طریق نهادهای امنیتی و قضایی اطلاعات کامل را داشته باشد، اما مساله این است که تا امروز این گزارش به بهزیستی استان تهران ارائه نشده است.


مدیر کل بهزیستی استان تهران همچنین گفت: بهزیستی به طور واضح و مشخص برای ساماندهی و مراقبت از کودکان فاقد سرپرست یا بدسرپرست مسوولیت دارد و باید آنها را در کلیه مراکز شبانه‌روزی سروسامان دهد. البته پذیرش این کودکان نیز باید با دستور مقام قضایی صورت گیرد. یعنی تا زمانی که این دستور نباشد، نمی‌توانیم فردی را پذیرش کنیم.


بیات‌نژاد در رابطه با آخرین آمار پذیرش کودکان و نوجوانان در بهزیستی گفت: تعداد ۹۰۲ کودک و نوجوان در سال گذشته در بهزیستی پذیرش شدند و ۹۲۷ ترخیصی در سال گذشته داشتیم که به صورت فرزندخواندگی، بازگشت موفق به خانواده و ترخیص موفق بوده است، چرا‌که بهزیستی قصد ندارد، کودکان را در مراکز نگه دارد.


او با اشاره به اینکه در سال گذشته فراتر از پذیرش، ترخیصی داشته‌ایم که به نوعی موفقیت محسوب می‌شود، گفت: از این تعداد ۶۲۳ کودک زیر شش سال هستند و حدود ۲۷۹ نفر در سایر مراکز پذیرش شدند. همچنین ۵۰۱ نفر ترخیص به منظور فرزندخواندگی داشتیم و ۱۶۳ ترخیص و تحویل به خانواده بوده و ۶۳ نفر نیز ترخیص مستقل داشته‌ایم.

بیات‌نژاد تصریح کرد: تعدادی از بچه‌ها به دلیل ناهنجاری یا به دلیل مسایل و مشکلات متعددی که والدین‌شان درگیر آن هستند از جمله اعتیاد، صلاحیت و شرایط سرپرستی مناسب را ندارند، از همین رو از طریق مقام قضایی در اختیار بهزیستی قرار می‌گیرند و ما اقدامات مددکاری اجتماعی و روانشناسی‌های حمایتی و همچنین حمایت‌های مالی و همه‌جانبه را در قبال آنها ارائه می‌دهیم تا زمینه بازگشت این کودکان به خانواده مهیا شود.


پذیرش ۲۰۸ کودک و نوجوان در سه ماهه نخست سال ۹۷
وی با اشاره به ۳۶۳ مورد ترخیص مستقل گفت: در سه ماهه نخست سال ۹۷ تا الان ۲۰۸ کودک و نوجوان در بهزیستی پذیرش شدند که از این تعداد ۸۲ مورد ترخیص به منظور فرزندخواندگی، ۸۷ مورد ترخیص به خانواده و همچنین یک مورد ترخیص مستقل داشته‌ایم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha