سلامت نیوز :معاون درمان وزارت بهداشت از اجرای مدل حاكمیت خدمات بالینی در بیمارستان‌های كشور خبر داد و گفت: با اجرای این مدل كه از یك ماه قبل آغاز شده است، كیفیت ارائه خدمات در این مراكز افزایش می‌یابد.

به گزارش فارس، سیدحسن امامی رضوی كه به مناسبت برپایی «هشتمین جایزه ملی و بهره‌وری و تعالی سازمانی» كه 7 و 8 اسفند در تهران برگزار می‌شود، سخن می‌گفت، با اعلام این خبر افزود: هیئت امنایی شدن كه منجر به استقلال بیمارستان می‌شود، ارتقای كیفیت درمانی و بكارگیری پزشكان تمام وقت كه اجازه فعالیت خصوصی ندارند از اجرای این مدل را تشكیل می‌دهند.

وی با اشاره به بومی بودن مدل حاكمیت خدمات بالینی یادآور شد: مدل جایزه ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی كه از بخش صنعت باز طراحی و بازساخت شده، طی چند سال اخیر به بخش خدمات به ویژه خدمات بیمارستانی راه یافته است و نتیجه توجه به این مدل، ورود و استقرار سیستم ارتقای كیفیت خدمات بیمارستانی است.

امامی رضوی پیش‌بینی كرد: با اجرای مدل حاكمیت خدمات بالینی، حركت به سمت جایزه ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی در سال آینده شتاب بیشتری گیرد.

وی از الزام برای جدی‌تر و رقابتی‌تر شدن بیمارستان‌ها نام برد و تصریح كرد: بر اساس مقررات وزارت بهداشت، بیمارستان‌ها نباید اجرا كننده مدل تعالی باشند بلكه بر اساس تكلیف قانون برنامه پنجساله، كار اعتباربخشی و ارزشگذاری بیمارستان‌ها می‌بایست، خارج از سیستم دولتی باشد.

به گفته معاون درمان وزارت بهداشت، طی سال گذشته 9 بیمارستان هیئت امنایی در جایزه ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی شركت كردند و امسال نیز برخی از این بیمارستان‌ها در فرایند این جایزه به رقابت می‌پردازند.

وی ادامه داد: در سیستم جایزه ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی، بیمارستان‌ها بر اساس ارائه خدمات شاخص‌گذاری و رتبه‌بندی می‌شوند كه هدف آن ایجاد رقابت بین بیمارستان‌هاست.

امامی رضوی با تاكید بر اینكه مدل تعالی سازمانی، سیستم بیمارستان‌ها را توانمند‌تر می‌سازد، اظهار داشت: به دلیل پیچیدگی ارائه خدمات در بیمارستان‌ها نسبت به دیگر بخش‌های خدماتی، مولفه‌های مختلفی از قبیل تنوع خدمات در آن دخیلند.

در هشتمین دوره جایزه ملی بهره‌وری و تعالی سازمان‌های برتر در زمینه‌های ساخت و تولید، خدمات، سلامت، آموزش و بخش عمومی در روز 7 اسفند در مركز همایش‌های بین‌المللی صدا و سیما معرفی می‌شوند.

مسعود همایونفر، رئیس موسسه مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی نیز گفت: تمام سازمان‌ها با هر نوع فعالیت و ماموریت می‌توانند با استقرار مدل تعالی سازمانی و انجام خود ارزیابی در جایزه ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی شركت كنند.

همایش جایزه ملی بهره‌وری و تعالی سازمانی در روز 8 اسفند در محل موسسه مطالعات بهره‌وری و منابع انسانی به كار خود ادامه می‌دهد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha