یک متخصص پوست و مو بیان کرد: کک و مک یک بیماری غیر قابل درمان است و افراد درگیر صرفا می‌توانند با محافظت از پوست بر شدت بروز دانه‌های قهوه‌ای رنگ غلبه کنند.

کک و مک قابل درمان نیست؛ مردم گول تبلیغات دروغین را نخورند

سلامت نیوز:یک متخصص پوست و مو بیان کرد: کک و مک یک بیماری غیر قابل درمان است و افراد درگیر صرفا می‌توانند با محافظت از پوست بر شدت بروز دانه‌های قهوه‌ای رنگ غلبه کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازآنا،فرهاد مستوفی درباره کک و مک و راه‌های درمان آن گفت: کک و مک یک عارضه پوستی است که به صورت ژنتیکی به افراد منتقل می‌شود و بدون هیچ‌گونه درد و عارضه جانبی است.

وی افزود: کک و مک به صورت دانه‌های ریز و درشت قهوه‌ای رنگ روی پوست افراد ظاهر می‌شود که بیشتر نواحی روی بینی و گونه‌ها را درگیر می‌کند و به صورت پراکنده در ناحیه پیشانی و چانه نیز دیده می‌شود. بر خلاف برخی از تبلیغاتی که در جامعه برای درمان کک و مک صورت می‌گیرد باید گفت این مساله درمان ندارد و افراد باید تا پایان عمر با آن زندگی کنند.

این متخصص پوست و مو با بیان اینکه تعداد دانه‌ها و رنگ‌های کک و مک در فصول گرم و تابستان افزایش پیدا می‌کند، تصریح کرد: بر اساس نوع ژنی که به فرد منتقل شده ممکن است در فصل گرما حتی به تعداد کک و مک‌ها نیز افزوده شود که این جای نگرانی ندارد و با کاهش دما و اشعه تابش نور خورشید کمرنگ و بهبود نسبی می‌یابد.

مستوفی خاطر نشان کرد: به افرادی که دچار کک و مک هستند توصیه می‌شود در فصل گرم سال برای محافظت از پوست و جلوگیری از بروز دانه‌های کک و مک روی صورت از کلاه و سایه‌بان‌های نقاب‌دار و کرم‌های ضد آفتاب استفاده کنند و تا حد امکان از تردد در معرض نور خورشید و ساعات اوج تابش نور آفتاب خودداری کنند.

این متخصص پوست و مو درباره تبلیغات صورت گرفته مبنی‌بر درمان دائمی کک و مک با لیزر بیان کرد: چنین تبلیغاتی هیچ پشتوانه علمی ندارد و صرفا برای جذب مشتری انجام می‌شود، ‌البته ممکن است بعضی به صورت موقت به کمک لیزر بتواند از شر دانه‌های قهوه‌ای تیره روی پوست خلاص شود اما این امر دائمی نیست و با قرار گرفتن در معرض نور آفتاب تشدید می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha