مطالعات محققان کالج علوم کشاورزی در پنسیلوانیا نشان می دهد تجمع باکتری های روده از یک پروتئین سلولی سیگنال دهنده برای مدیریت ویتامین D استفاده کند.

باکتری های روده ویتامین D را مدیریت می کنند

سلامت نیوز: مطالعات محققان کالج علوم کشاورزی در پنسیلوانیا نشان می دهد تجمع باکتری های روده از یک پروتئین سلولی سیگنال دهنده برای مدیریت ویتامین D استفاده کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ،، در این مطالعات حیوانی مشخص شد شبکه ای از میکرو ارگانیسم ها در روده که به هضم غذا کمک می کنند و نگهداری سیستم ایمنی را بر عهده دارند، سوخت و ساز ویتامین D را نیز بر عهده دارند.


این شبکه میکروبیوتا نام دارد و سوخت و ساز ویتامین D را از طریق پروتئینی به نام FGF 23 انجام می دهد. این پروتئین سیگنال هایی را برای فعال کردن گیرنده های واقع در خارج سطح سلول ارسال می کند. این مطالعه نشان می دهد زمانی که سطح ویتامین D بدن کافی نباشد، نوع میکروب های روده تغییر می کند.
محققان این تحقیقات را با موش هایی انجام دادند که بدن آن ها عاری از هرگونه میکروب بود. میزان ویتامین D بدن این موش ها مدام اندازه گیری شد، محققان به مرور مقداری میکروب وارد بدن موش ها کردند و همان طور به صورت مداوم میزان ویتامین D آنان را اندازه گیری کردند.


نتایج نشان داد موش هایی که عاری از میکروب بودند، سطح پایینی از سه نوع ویتامین D به نام های hydroxy vitamin D 25، dihydroxy vitamin D24,25 و dihydroxy vitamin D1,25 داشتند. همچنین میزان کلسیم خون این موش ها نیز کم بود. پس از ورود میکروب به بدن موش ها، به سطح نرمال ویتامین D و کلسیم رسیدند.
این مطالعه نشان می دهد میکروبیا به طور مستقیم روی ویتامین D تاثیر نمی کذارد، بلکه با ایجاد التهاب، پروتئینی به نام FGF23 را غیر فعال می کند و از این طریق منجر به افزایش ویتامین D می شود.
نتایج این مطالعه می تواند در جبران فقر ویتامین D موثر باشد.نتایج این مطالعه در نشریه Frontiers in Immunology منتشر شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha