رئیس مدیریت بحران استان خوزستان عامل بروز مسمومیت مردم رامهرمز را آلودگی آب ناشی از وجود باکتری اعلام کرد و گفت: خوشبختانه علاوه بر کاهش تعداد بیماران این حادثه، تلفات جانی گزارش نشده است و آب سالم به میزان لازم در بین مردم منطقه در حال توزیع است.

وجود باکتری در آب، علت مسمومیت مردم رامهرمز بوده است

سلامت نیوز:رئیس مدیریت بحران استان خوزستان عامل بروز مسمومیت مردم رامهرمز را آلودگی آب ناشی از وجود باکتری اعلام کرد و گفت: خوشبختانه علاوه بر کاهش تعداد بیماران این حادثه، تلفات جانی گزارش نشده است و آب سالم به میزان لازم در بین مردم منطقه در حال توزیع است.

به گزار ش سلامت نیوز به نقل از آنا،کیومرث حاجی‌زاده،‌ رئیس مدیریت بحران استان خوزستان در مورد آخرین اقدامات مدیریت بحران در راستای تامین آب شرب مردم منطقه رامهرمز استان خوزستان اظهار کرد: در بررسی‌های اولیه مشخص شد اخیرا تاسیسات موتورخانه‌ای که آب تصفیه شده را از چشمه به لوله کشی آب منازل انتقال می‌داد دچار مشکل شده بود و به همین دلیل در مدتی که قرار بود پمپ جدید جایگزین شود آب خام و تصفیه نشده وارد لوله کشی شده بود.

وی افزود: متاسفانه گروه‌های کودکان و خردسالان از گروه‌های در معرض آسیب هستند که در این وضعیت سلامت آنان تهدید شد البته در همان لحظات اولیه مراکز بهداشتی و درمانی رامهرمز را تجهیز کردیم و حتی به بیمارستان نفت نیز اعلام آماده باش کردیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری خوزستان ادامه داد: در طول این مدت 37 نفر از بیماران به اهواز اعزام شدند و 172 نفر از آنان به صورت سرپایی درمان و 78 نفر دیگر در بیمارستان‌های رامهرمز بستری شدند البته این آمار تا ظهر دیروز است که حدود 250 نفر دچار مسمومیت شده بودند.

حاجی زاده علت بروز مسمومیت گسترده مردم رامهرمز را آلودگی آب اعلام کرد و گفت: ضمن افزایش تعداد پزشکان حاضر در منطقه، 10 تیم پرشکی نیز از سوی علوم پزشکی اهواز در منطقه حضور دارند و حتی کارشناسان بهداشت نیز امروز به صورت خانه به خانه به در منازل شهروندان مراجعه کردند و نمونه گیری و آموزش نکات بهداشتی به مردم را انجام دادند.

وی با اشاره به اینکه خوشبختانه این حادثه تلفات جانی نداشته است؛ افزود: خوشبختانه با اقدامات صورت گرفته از تعداد بیماران کاسته شد و هم اکنون علاوه بر گندزدایی لوله کشی‌ها، توزیع آب شرب سالم با تانکر و توزیع آب معدنی در منطقه نیز انجام گرفته است.

جمعه هفته گذشته پمپ آب منبع تامین کننده آب شهرستان رامهرمز دچار مشکل شد که در پی آن آب آلوده و تصفیه نشده از چشمه «سرچشمه» در 3 روستای این شهرستان توزیع شد و تا صبح امروز حدود 350 نفر از مردم منطقه دچار مسمومیت شدند. با توجه به اینکه تعداد بسیاری از مردم یک منطقه با علائم گوارشی مشابه از قبیل اسهال و استفراغ و تب به مراکز درمانی مراجعه کرده‌ بودند احتمال مصرف یک ماده مشترک آلوده افزایش پیدا کرد و در همین راستا نمایندگان دستگاه‌های مسئول از جمله دانشگاه علوم پزشکی اهواز، هلال احمر، آب و فاضلاب و مدیریت بحران با حضور استاندار تشکیل جلسه داده و به این موضوع رسیدگی کردند.

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha