مدیرکل محیط زیست استان گلستان از آغاز مجدد عملیات مهار و اطفاء حریق در پارک ملی گلستان از صبح امروز خبر داد و گفت: دو آتش سوزی مهار و یک آتش‌سوزی به پارک ملی گلستان کشیده شده است.

کنترل حریق در پارک ملی گلستان/ درختان جنگلی نسوختند

سلامت نیوز:مدیرکل محیط زیست استان گلستان از آغاز مجدد عملیات مهار و اطفاء حریق در پارک ملی گلستان از صبح امروز خبر داد و گفت: دو آتش سوزی مهار و یک آتش‌سوزی به پارک ملی گلستان کشیده شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،امیر عبدوس در مورد آخرین وضعیت حریق پارک ملی گستان اظهار کرد: عملیات کنترل و اطفاء حریق از ساعت 4 صبح امروز مجددا آغاز شد و هم اکنون نیروهای یگان حفاظت محیط زیست در حال لکه گیری پارک هستند.

وی با اشاره به اینکه امروز شاهد افزایش و توسعه حریق به سایر قسمت‌‌های پارک ملی گلستان نبودیم، افزود: در حریق روز گذشته حدود 100 هکتار از اراضی مرتعی و حدود 10 تا 15 هکتار از جنگل دچار حریق شد که البته در بخش جنگل فقط کف سوزی بوده و به تنه درختان جنگلی آسیبی وارده نشده است.

عبدوس با اشاره به اینکه سرایت یک آتش سوزی از سمت مراتع استان خراسان شمالی به پارک ملی گلستان باعث بروز این حریق شد، گفت: شعله‌های آتش از سمت شرق به غرب و به سمت بخش جنگلی پارک ملی گلستان حرکت کرده است و متاسفانه به دلیل گرما و پوشش خشک و علفی این منطقه شاهد بروز این حادثه بودیم.

مدیرکل محیط زیست استان گلستان با اشاره به اینکه آتش سوزی کنترل شده است، افزود: از روز گذشته 3 فقره آتش سوزی در این منطقه رخ داده که دو فقره مهار و آتش سوزی سوم پارک ملی گلستان هم در حال مهار و کنترل است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha