سه‌شنبه ۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۳

حذف بند سختی شغل برای مدیران مدارس و کاهش آن برای معلمان موجب پرسش‌هایی درباره چرایی این تصمیم شده است.

اعتراض مدیران و معلمان به حذف سختی شغل

سلامت نیوز: حذف بند سختی شغل برای مدیران مدارس و کاهش آن برای معلمان موجب پرسش‌هایی درباره چرایی این تصمیم شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از تسنیم، در روز‌های اخیر با صدور احکام جدید فرهنگیان، اعتراضاتی نسبت به حذف بند سختی شغل برای کارکنان اداری و مدیران مدارس و کاهش ۳۰ درصدی آن برای معلمان از سوی آن‌ها مطرح است.

طبق بررسی‌ها حذف بند مربوط به سختی کار مدیران مدارس و معلمان به دلیل رای صادر شده از دیوان محاسبات است و دراین‌باره دیوان پرداخت آن را غیرقانونی می‌داند.

بر همین اساس و با توجه به رأی صادره توسط شعبات دیوان محاسبات آموزش و پرورش مکلف شده است این مبلغ را از حقوق معلمان و مدیران کسر کند.

این مبلغ در فیش حقوقی هر فرد حدود ۲۰ هزار تومان بوده و اغلب مدیران و معلمان را مشمول می‌شود اگرچه این مبلغ رقم زیادی نیست، اما تأثیر روانی آن مشهود است و معلمان و مدیران مدارس مطرح می‌کنند در شرایطی که حقوق آن‌ها افزایش اندکی داشته است و مسئله معیشت یکی از دغدغه‌های آنهاست چرا به بهانه‌های مختلف از حقوق آن‌ها کسر می‌شود و این مسئله برای آن‌ها آزار‌دهنده است.

پیشتر نیز پرداخت حق عائله‌مندی به کارمندان مجرد آموزش و پرورش، غیرقانونی تلقی و حذف شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهکام ۱۱:۱۱ - ۱۳۹۷/۰۴/۱۳
    0 0
    جامعه ای پیشرفت می کند که معلمان آن مشکل معیشتی نداشته باشند چرا که معلم پرورش دهنده بچه های من و شما و آن مسئولینی هست که به معلم بی توجه هستند. افزایش رفاه معلمان مساوی داشتن فرزند بهتر برای هر یک از افراد جامعه هست.