رییس سازمان نوسازی مدارس کشور تاکید کرد‌: در استان تهران حدود ۹۱۸ مدرسه دوشیفته داریم که ۱۰۸ مدرسه در تهران و ۷۵۰ مدرسه در شهرستان‌‌‌های اطراف تهران است‌.

۱۴ هزار کلاس درس در کشور نیاز به مقاوم‌‌‌‌سازی دارند

سلامت نیوز:رییس سازمان نوسازی مدارس کشور تاکید کرد‌: در استان تهران حدود ۹۱۸ مدرسه دوشیفته داریم که ۱۰۸ مدرسه در تهران و ۷۵۰ مدرسه در شهرستان‌‌‌های اطراف تهران است‌.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از جهان صنعت ، مهرالله رخشانی‌‌‌‌مهر در ابتدای نشست خیران مدرسه‌ساز گفت‌: در دو بخش مطالبی را می‌‌‌‌‌گویم که در واقع گزارشی از کار ما محسوب می‌‌‌شود‌‌. در ابتدا مدارس استان تهران و دوم نقش و سهم خیرین مدرسه‌‌‌ساز است‌‌.


او عنوان کرد‌: متوسط سرانه فضای آموزشی ۸/۳۹ مترمربع و متوسط سرانه استاندارد سرانه فضاهای آموزشی موجود کشور ۵/۱۸ مترمربع است که سرانه فضاهای موجود در تهران ۴/۲۶ مترمربع است یعنی از سرانه میانگین مقداری کمتر است‌.


معاون وزیر آموزش‌وپرورش در ادامه گفت‌: کلاس‌‌‌‌های بازسازی شده در استان تهران بیشترین آمار است که هشت هزار و ۵۲۴ کلاس بازسازی شده است‌‌. از این جهت استان تهران آمار نخستین استان در نوسازی کشور را دارد‌‌. همچنین 14 هزار کلاس درس هم در کشور نیاز به مقاوم‌‌‌‌سازی دارند و اعتبار مورد نیاز برای تخریب و مقاوم‌‌‌سازی مدارس استان تهران حدود دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان است‌‌. برای تکمیل پروژه‌‌‌‌های نیمه‌‌‌تمام تهران ۱۴۹ هزار میلیارد اعتبار نیاز داریم‌‌. این بازسازی‌‌‌ها تقریبا ۱۸ سال زمانبر است‌.


او ادامه داد‌:کلاس‌های تخریبی خیرین و مشارکتی در سال ۹۶ در استان تهران به عنوان بیشترین آمار حدود ۹۸ مدرسه و در ورامین به عنوان کمترین آمار هشت مدرسه بوده است


در ادامه این نشست، حافظی رییس جامعه خیرین مدرسه‌‌‌ساز کشور اظهار کرد‌: تصمیم گرفتیم در دهه سوم فعالیت جامعه خیرین حرکت جدیدی را انجام دهیم و به جای احداث دبیرستان‌‌‌ها، مدارس کار و دانش در کشور احداث کنیم و این حرکت استمرار داشته باشد تا بتوانیم ایران اسلامی را به نحو احسنت بسازیم‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha