یک فوق تخصص قرنیه با تاکید براینکه تبخال چشمی باید مورد معاینه دقیق چشم پزشک قرار بگیرد، بیان کرد: بی‌توجهی به درمان تبخال چشمی موجب کاهش و حتی از بین رفتن قدرت بینایی می‌شود.

بی‌توجهی به درمان تبخال چشمی موجب کاهش بینایی می‌شود

سلامت نیوز:یک فوق تخصص قرنیه با تاکید براینکه تبخال چشمی باید مورد معاینه دقیق چشم پزشک قرار بگیرد، بیان کرد: بی‌توجهی به درمان تبخال چشمی موجب کاهش و حتی از بین رفتن قدرت بینایی می‌شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،مهدی حسینی  درباره ابتلای افراد به تبخال چشمی، گفت: ویروس تبخال به محض تولد و اولین تماس از مادر به فرزند منتقل می‌شود و در بدن نوزاد باقی می‌ماند. در برخی کودکان ممکن است تا قبل از 2 سالگی ویروس تبخال هیچ علامتی نداشته باشد اما در کودکان دیگر به دلیل کاهش قدرت سیستم ایمنی بدن ممکن است با علائمی همراه باشد.

وی افزود: ویروس تبخال می‌تواند در نواحی مختلف صورت از جمله لب، چشم، پلک و ... موجب بروز تورم چرکی و ترشح‌دار شود.

این متخصص چشم پزشکی یادآور شد: بروز تبخال در نواحی چشم و به خصوص قرنیه می‌تواند بسیار خطرناک باشد به گونه‌ای که حتی می‌تواند موجب بروز لکه روی سطح قرنیه و کاهش قدرت بینایی شود.

حسینی افزود: تبخال روی چشم ابتدا به صورت ضایعات دندانه‌ای روی سطح قرنیه دیده می‌شود که اگر مورد توجه و معاینه قرار نگیرد می‌تواند باعث از دست رفتن قدرت بینایی شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران با بیان اینکه تبخال روی سطح قرنیه قابل درمان است، خاطرنشان کرد: تبخال روی قرنیه و اطراف چشم قابل درمان است اما گاه می‌تواند عوارضی را برای بینایی فرد به همراه داشته باشد.

این فوق تخصص قرنیه با توجه به اینکه تبخال حتی می‌تواند شبکیه چشم را درگیر کند، گفت: اگر تبخال روی شبکیه ایجاد شود قابل درمان است اما می‌تواند آثاری روی بینایی افراد برجای بگذارد.


 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha