دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: کودکان باید از همه حقوق و آزادی های فردی بهره مند باشد اما ظرافت خاص کودکان و آسیب پذیری آنها در میان فساد، تباهی، خودکامگی و خودخواهی های فردی، اجتماعی و بین المللی همیشه آنان را در معرض خطر قرار می دهد.

فساد و خودخواهی ها زندگی کودکان را تهدید می کند

سلامت نیوز: دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک گفت: کودکان باید از همه حقوق و آزادی های فردی بهره مند باشد اما ظرافت خاص کودکان و آسیب پذیری آنها در میان فساد، تباهی، خودکامگی و خودخواهی های فردی، اجتماعی و بین المللی همیشه آنان را در معرض خطر قرار می دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، محمود عباسی روز یکشنبه در نشست افتتاحیه دوره تربیت مربی حقوق کودک که در تالار عدالت وزارت دادگستری با حضور جمعی از نمایندگان دستگاه های اجرایی در شورای هماهنگی مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، مدیران و اعضای هیات مدیره تشکل های مردم نهاد فعال عرصه حقوق کودک برگزار شد، این مطلب را عنوان کرد.


به گزارش وزارت دادگستری،وی خاطرنشان کرد: کودک مانند دیگر انسان ها از همه حقوق و آزادی های فردی باید بهره مند باشد و با این وجود، کودکان همیشه در معرض خطرات و آسیب های گوناگون از جمله بهره کشی، خرید و فروش، بردگی و دیگر رفتارهای غیر انسانی قرار هستند.
معاون وزیر دادگستری ادامه داد: نشست های تخصصی آموزش حقوق کودک در پنج موضوع محوری شامل حقوق کودک در خانواده، آشنایی با اسناد بین المللی، حمایت کیفری از حقوق کودک، حقوق کودک در فضای مجازی و نظارت عمومی بر اجرای حقوق کودک برگزار می شود.
وی اظهار داشت: بی تردید پایش، پیگیری و صیانت از حقوق کودک همچون همه حوزه های حقوق کودک در گرو آموزش دائمی آن است و در این راستا مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک، ضرورت آموزش حقوق کودک را با تأکید بر دستگاه های عضو شورا و تشکل های مردم نهاد فعال در حوزه حقوق کودک مد نظر قرار داده است.
عباسی درباره هدف از برگزاری دوره های آموزش حقوق کودک، افزود: در این دوره، مربیانی تربیت می شوند که خود به آموزش حقوق کودک در سطح جامعه بپردازند و بدون تردید هدف غایی، ارتقای جایگاه حقوق کودک در کشور بر پایه آموزه های دینی است.
وی یادآور شد: در اسلام حقوق بشر از حقوق کودک آغاز می شود و در آموزه های دینی ما به این موضوع به طور دقیق و عمیق پرداخته شده است.
عباسی ادامه داد: در دوره های آموزش حقوق کودک تلاش می شود تا ضمن آشنایی مضاعف با مفاهیم بنیادین این حوزه، دستاوردهای جدید نیز مورد توجه قرار گیرد.
دبیر مرجع ملی کنوانسیون حقوق کودک اضافه کرد: آموزه های دینی، اخلاقی و همین طور عقل بشری این وضعیت نابسامان را ناگوار تلقی کرده است و نتیجه چنین درکی، تلاش برای رهیافت یابی اخلاقی، فرهنگی، سیاسی و حقوقی است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha