آسیب و ضربه‌های روحی والدین در دوران کودکی خطر بروز مشکلات سلامت روان را در فرزندان افزایش می‌دهد. به گزارش ایسنا، گروهی از محققان آمریکایی در مطالعه ای مشاهده کردند والدینی که در سال‌های نخست زندگی شان با استرس‌های شدید و آسیب‌های روانی روبه‌رو بوده اند بیشتر احتمال دارد صاحب فرزندانی با مشکلات رفتاری باشند.

فرزندان، وارث مشکلات روانی والدین خود هستند

سلامت نیوز:آسیب و ضربه‌های روحی والدین در دوران کودکی خطر بروز مشکلات سلامت روان را در فرزندان افزایش می‌دهد. به گزارش ایسنا، گروهی از محققان آمریکایی در مطالعه ای مشاهده کردند والدینی که در سال‌های نخست زندگی شان با استرس‌های شدید و آسیب‌های روانی روبه‌رو بوده اند بیشتر احتمال دارد صاحب فرزندانی با مشکلات رفتاری باشند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ،به گفته محققان تجربیاتی همچون طلاق والدین، مرگ آنان، سوء‌استفاده های جنسی، فیزیکی و روانی، قرار گرفتن در معرض خشونت و بیماری‌های روانی در گذشته والدین بر سلامت روح و روان فرزندان آنها تاثیر می‌گذارد.

یکی از محققان ارشد این مطالعه گفت: در بررسی های پیشین آسیب های روحی دوران کودکی به عنوان فاکتوری خطرزا در بروز مشکلات سلامت روان در دوران بزرگسالی مورد مطالعه قرار گرفته بود.

اما این اولین تحقیق است که نشان می دهد آسیب های طولانی مدت مشکلات رفتاری می‌تواند از والدین به کودکان و از نسلی به نسل بعد منتقل شود. به گزارش مدیکال دیلی، متخصصان پس از کنترل فاکتورهایی همچون درآمد خانواده و سطح تحصیلات به وجود رابطه بین سابقه تجربه‌ اتفاقات ناگوار والدین و بروز مشکلات سلامت روان در فرزندان آنها پی بردند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha