چهارشنبه ۲۰ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۵
کد خبر: 248079

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر از صدور حکم 9 سال زندان برای شکارچی سابقه‌دار سه راس کل وحشی در منطقه حفاظت شده پرور خبرداد.

9 سال زندان برای شکارچی کل وحشی

سلامت نیوز:رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر از صدور حکم 9 سال زندان برای شکارچی سابقه‌دار سه راس کل وحشی در منطقه حفاظت شده پرور خبرداد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا  عباس زارع در تشریح این خبر اظهار کرد: مامورین اجرایی پاسگاه محیط‌بانی رودبارک به دنبال شنیده شدن صدای تیر از حوالی روستای رودبارک، به سمت روستا عزیمت کرده و پس از کنترل نامحسوس منطقه یکی از متخلفین سابقه‌دار منطقه را دستگیر می‌کنند.

به گزارش سازمان حفاظت محیط زیست،،وی ادامه داد: ماموران مشاهده می‌کنند، یک دستگاه خودروی نیسان به منزل مظنون، مراجعه و در حوالی غروب، با بار چوب محل را به قصد خروج از منطقه ترک می‌کند.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر گفت: در ادامه مراتب به اطلاع پاسگاه انتظامی فولادمحله رسیده و خودروی مظنونین، توسط عوامل کلانتری در روستای فولادمحله متوقف شده و در بازرسی از خودرو، یک دست جگر سیاه مربوط به گونه کل وحشی کشف و ضبط می‌شود که در این مرحله متخلف اصلی اعتراف می‌کند که مورد مکشوفه متعلق به وی بوده و لذا با هماهنگی با مقام قضایی راننده به همراه فرزند متخلف آزاد شده و مظنون اصلی به همراه مامورین کلانتری و محیط بانان منطقه جهت تحویل لاشه‌ها به سمت منزل وی عزیمت می‌کنند.

زارع افزود: بعد از مراجعت به منزل این متخلف و پس از هماهنگی با دادستان شهرستان و با توجه به در اختیار داشتن حکم بازرسی از منزل و در حضور عوامل کلانتری، بقایای 3 راس کل وحشی و 2 تله آهنی و تعدادی ادوات شکار و صید از منزل وی کشف و ضبط می‌‌شود.

وی ادامه داد: پس از انجام مراحل قضایی این متهم با رای دادگاه و به جرم شکار غیرمجاز سه راس کل وحشی به 9 سال حبس تعزیری محکوم شد.

رئیس حفاظت محیط زیست شهرستان مهدیشهر در پایان از پیگیری و زحمات شبانه‌روزی محیط‌بانان و نیروی انتظامی و به خصوص دادستان و عوامل دادگستری شهرستان و قاضی پرونده‌ تقدیر کرد و گفت: دستگاه قضا در صدور احکام و برخورد با متخلفین مصرانه و دلسوزانه عمل کرده و پشتیبان محیط زیست و حیات وحش این منطقه هستند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha