فرقی نمی‌کند دارو را از داروخانه خریده‌اید یا از عطاری! داروهای گیاهی که عطاری‌ها عرضه می‌کنند یا حتی گیاهان دارویی که در خانه دم می‌کنید هم می‌توانند زمینه را برای تداخلات دارویی فراهم کنند. اگر داروی خاصی می‌خورید یا به بیماری خاصی دچار هستید، قبل از درست‌کردن هر دمنوش یا شروع‌کردن هر درمان گیاهی، با پزشکتان مشورت کنید.

این درمان‌های خانگی مشکلات را بیشترمی‌کنند

سلامت نیوز: فرقی نمی‌کند دارو را از داروخانه خریده‌اید یا از عطاری! داروهای گیاهی که عطاری‌ها عرضه می‌کنند یا حتی گیاهان دارویی که در خانه دم می‌کنید هم می‌توانند زمینه را برای تداخلات دارویی فراهم کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از هفته نامه آتیه نو، اگر داروی خاصی می‌خورید یا به بیماری خاصی دچار هستید، قبل از درست‌کردن هر دمنوش یا شروع‌کردن هر درمان گیاهی، با پزشکتان مشورت کنید.
 
سوختگی را در آشپزخانه درمان نکنید
درمان‌های خانگی برای بسیاری از مشکلات، حتی اگر فایده زیادی نداشته باشند، ضرر خاصی ندارند. اما وقتی پای آسیب‌دیدگی پوست به میان می‌آید، نمی‌توان از بی‌ضرر بودن درمان‌های خانگی چیزی گفت. شاید شما برای جان دادن به موهایتان روی آن‌ها ماسک عسل بگذارید و هیچ عارضه‌ای را تجربه نکنید، اما وقتی پوستتان دچار سوختگی و آسیب جدی شده، امتحان‌کردن هر درمان خانگی می‌تواند اوضاع را بدتر کند. وقتی روی پوست آسیب دیده‌ای که لایه محافظش دچار سوختگی یا بریدگی شده، تخم‌مرغ می‌مالید، بعید نیست که باکتری خطرناک سالمونلا را به بدنتان وارد کنید و وقتی روی آن عسل را ضماد می‌کنید، بعید نیست که به‌خاطر ورود برخی از باکتری‌ها به بدنتان، احتمال عفونت‌ کردن پوستتان را بالا ببرید.
 
گلودرد را با دهان‌شویه درمان نکنید
مصرف مداوم دهان‌شویه، احتمال پوسیده‌شدن دندان‌ها یا بیمارشدن لثه‌ها را کاهش می‌دهد، اما تصور نکنید که تاثیر ضدباکتری دهان‌شویه، می‌تواند به سریع‌تر درمان‌شدن گلودرد شما کمکی کند. وقتی به دلیل سرماخوردگی و عفونت گلو، درد یا خارش گلو را تجربه می‌کنید، از قرقره‌کردن دهان‌شویه پرهیز کنید. این کار بافت آزرده گلویتان را تحریک می‌کند و ممکن است مشکلی که باعث آزارتان شده را تشدید کند.
 
با روغن کرچک، وزن کم نکنید
مصرف روغن کرچک، می‌تواند روده‌های تنبل شما را به کار بیندازد و از یبوست نجات‌تان دهد، اما تنها به این دلیل می‌توانید سراغ روغن کرچک بروید. باور کنید اگر به‌خاطر وزن کم‌کردن، روده‌هایتان را بیشتر از میزان طبیعی مجبور به دفع کنید، سلامتتان به خطر می‌افتد. شما تنها در شرایطی می‌توانید از این روغن برای افزایش فعالیت روده‌ها استفاده کنید که یبوست یا کم‌کاری روده، در زندگی‌تان اختلال ایجاد کرده است.
 
خودسرانه ویتامین مصرف نکنید
یک رژیم غذایی سالم باید تمامی ویتامین‌ها و موادمعدنی را در خود جا داده باشد، اما باور کنید برای سالم‌ترشدن، نمی‌توانید از افزایش مصرف ویتامین‌ها و موادمعدنی کمک بگیرید. بدن شما برای حفظ سلامت و جبران نیازهایش، به میزان مشخصی از هر یک از آن‌ها نیاز دارد و با رعایت رژیم غذایی مناسب، بخش قابل‌توجهی از نیازش را تامین می‌کند. محققان می‌گویند، کسانی که خودسرانه و بیشتر از نیاز خود ویتامین D مصرف می‌کنند، به مشکلات قلبی و کبدی دچار می‌شوند و آن‌هایی که بیشتر از نیاز بدنشان B6 مصرف می‌کنند، گرفتار مسمومیت عصبی می‌شوند. به گفته پزشکان، مصرف بیش از اندازه ویتامین A حتی می‌تواند باعث مرگ شود. به همین دلیل است که قبل از مصرف‌کردن هر ویتامین یا داروی حاوی ماده‌معدنی، حتما آزمایش کامل بدهید و از نیازمندی بدنتان به ماده موردنظر مطمئن شوید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha