یک وکیل دادگستری با اظهار تاسف از عدم شناسایی متهم یا متهمان حادثه اسیدپاشی اصفهان، از پرداخت دیه به قربانیان این حادثه از صندوق بیت المال خبرداد.

سلامت نیوز: یک  وکیل دادگستری با اظهار تاسف از عدم شناسایی متهم یا متهمان حادثه اسیدپاشی اصفهان، از پرداخت دیه به قربانیان این حادثه از صندوق بیت المال خبرداد.

به گزارش سلامت نیوز، حسین عباسعلیزاده در گفت‌وگو با تسنیم، درباره سرنوشت پرونده اسیدپاشی‌های اصفهان پس از گذشت چند سال و اینکه آیا قربانیان حادثه موفق به دریافت دیه شدند یا خیر اظهار کرد: قربانیان این فاجعه، مطالبه دیه کردند و دادگاه نیز با توجه به پیدا نشدن متهم یا متهمان، حکم به پرداخت دیه از محل صندوق دیه بیت‌المال داد و صندوق نیز بر اساس گزارش پزشکی قانونی مبنی بر شدت جراحات وارده، دیه را پرداخت کرد.


این وکیل دادگستری افزود: متاسفانه در این پرونده بر خلاف آنچه ما و مردم منتظرش بودیم، متهم یا متهمان شناسایی نشدند و چند نفری هم که دستگیر شدند، بعد از تحقیقات و بررسی‌ها مشخص شد که نقشی نداشتند.

عباسعلیزاده گفت: انصافاً در این پرونده مقامات قضایی و انتظامی استان برای شناسایی و دستگیری متهم یا متهمان این جنایت، تمام تلاش‌های خود را کردند و از بررسی کوچکترین مسائلی که به ذهن‌ و مخیله هر کسی عبور می‌کرد، دریغ نکردند.

وکیل مدافع قربانیان اسیدپاشی‌های اصفهان ادامه داد: اگر خودم شاهد و ناظر قضایا نبودم و تلاش‌های صورت گرفته برای شناسایی و دستگیر متهم یا متهمان را نمی‌دیدم، شاید باور نمی‌‌کردم که چه تلاش‌هایی برای پیدا کردن عامل یا عاملان این فاجعه صورت گرفت ولی متاسفانه تلاش‌های انجام شده به جایی نرسید.

عباسعلیزاده افزود: در هر حال پرونده مفتوح است و اگر روزی متهم یا عاملان این فاجعه شناسایی و دستگیر شدند، رسیدگی‌های قضایی انجام می‌شود.

این وکیل دادگستری درباره شرایط قربانیان اسیدپاشی اصفهان نیز گفت: هر چند سخت است اما زندگی‌شان را می‌کنند. خوشبختانه خانم ابراهیمی یکی از قربانیان این حادثه به رغم اینکه تقریباً نیمی از صورت خود را از دست داده، در فعالیت‌های اجتماعی و فضای مجازی فعال است و بعد از این قضایا نیز ازدواج کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha