پنجشنبه ۲۸ تیر ۱۳۹۷ - ۰۹:۴۹

عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: مشکلات اقتصادی جامعه نقش موثری در عدم تمایل افراد به فرزندآوری دارد. احمد همتی با تاکید بر احتمال خطر بسته شدن پنجره جمعیتی ایران تا 15 سال آینده افزود: بحث جمعیت یک مساله تخصصی، علمی و پیچیده بوده که عوامل مختلفی در آن تاثیردارند که یکی از مباحث مهم مسائل اقتصادی است.

خطربسته شدن پنجره جمعیتی

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت مجلس گفت: مشکلات اقتصادی جامعه نقش موثری در عدم تمایل افراد به فرزندآوری دارد. احمد همتی با تاکید بر احتمال خطر بسته شدن پنجره جمعیتی ایران تا 15 سال آینده افزود: بحث جمعیت یک مساله تخصصی، علمی و پیچیده بوده که عوامل مختلفی در آن تاثیردارند که یکی از مباحث مهم مسائل اقتصادی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان ، شرایط اقتصادی حال حاضر جامعه با وضعیت چهار دهه گذشته متفاوت بوده و خواسته‌های فرزندان این دهه قابل مقایسه با درخواست‌های فرزندان سالیان پیش نیست.

او با اشاره به اینکه افزایش فرزندآوری برای اکثر خانواده‌ها هزینه‌های بسیاری به‌دنبال خواهد داشت، ادامه داد: ورود به دانشگاه‌ها، ازدواج و اشتغال یک فرزند به خانواده هزینه‌های بسیاری را متحمل می‌کند، ضمن اینکه خواسته‌های اجتماعی، هنری، ورزشی و فکری افراد هم در شرایط فعلی نیازمند منابع مالی مناسبی است.

به گزارش خانه ‌ملت، عضو کمیسیون بهداشت مجلس با بیان اینکه یکی از مباحث اصلی کاهش جمعیت مشکلات اقتصادی است، گفت: همچنین مسائل فرهنگی نیز در این مورد نقش موثری دارد، به‌طوری که فضای روحیه‌ای افراد نسبت به گذشته تغییرات محسوسی داشته است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha