سازمان بهزیستی برای کاهش سوء‌تغذیه کودکان در برخی مهدهای کودک مناطق حاشیه‌نشین و روستامهدها اقدام به توزیع یک وعده غذای گرم می‌کرد؛ طرحی که با وجود تاثیرگذاری بالا در همه مناطق محروم اجرایی نشده است‌.

توزیع «یک وعده غذای گرم» در مهدهای روستایی و مناطق محروم

سلامت نیوز: سازمان بهزیستی برای کاهش سوء‌تغذیه کودکان در برخی مهدهای کودک مناطق حاشیه‌نشین و روستامهدها اقدام به توزیع یک وعده غذای گرم می‌کرد؛ طرحی که با وجود تاثیرگذاری بالا در همه مناطق محروم اجرایی نشده است‌.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از جهان صنعت ،بر اساس ارزیابی وزارت بهداشت این طرح باعث کاهش ۵۰ درصدی سوءتغذیه میان کودکان مناطق کم برخوردار و حاشیه‌ای شده است و از همین رو قرار است از مهرماه امسال تمام مناطق محروم روستایی و حتی حاشیه استان‌ها را تحت پوشش قرار دهد‌.

حبیب‌الله مسعودی‌فرید با بیان اینکه امسال قرار است برای همه مهدهای کودک مناطق حاشیه‌ای کل کشور یک وعده غذای گرم با ۱۲۰۰ کیلوکالری تامین شود، گفت‌: در حال حاضر ممکن است در برخی از مناطق این وعده غذای گرم وجود نداشته باشد اما در استان‌ها هم برای همه روستامهدها و هم مناطق حاشیه‌ای این وعده غذای گرم تامین خواهد شد‌.

او با تاکید بر اینکه در حال حاضر مهدهای کودک نزدیک به ۱۰ استان تحت پوشش یک وعده غذای گرم هستند عنوان کرد‌: امیدواریم در سال‌جاری سایر استان‌ها را نیز تحت پوشش قرار دهیم‌. این از جمله اقداماتی است که بین ۱۰ تا ۱۲ سال و با اعتباری ۳۰۰ تا ۴۰۰ میلیون تومانی شروع به کار کرده است اما اعتبار امسال برای تامین یک وعده غذای گرم ۷۲ میلیارد تومان است‌.

معاون امور اجتماعی سازمان بهزیستی از آغاز این طرح از اول مهرماه در تمام استان‌ها خبر داد و گفت‌: وزارت بهداشت در این طرح در مورد ارزیابی آن با ما همکاری می‌کند‌. وزارت بهداشت اعلام کرده در مهدهایی که این طرح سه سال پی در پی اجرا شده، تا ۵۰ درصد میزان سوءتغذیه کاهش یافته است‌.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha