یک متخصص چشم علائم ابتلا به بیماری گلوکوم و راه‌های درمان آن را تشریح کرد.

علائم و راه‌های درمان «آب سیاه»

سلامت نیوز:یک متخصص چشم علائم ابتلا به بیماری گلوکوم و راه‌های درمان آن را تشریح کرد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،ذاکر محمدی  در ارتباط با بیماری گلوکوم یا آب سیاه اظهارداشت: گلوکوم یا آب‌سیاه یکی از بیماری‌های شایع چشمی در جهان بوده که گاهی نوعی بیماری خاموش به شمار می‌رود.

وی افزود: گلوکوم به طور عمده به دو دسته گلوکوم زاویه باز و بسته تقسیم می‌شود و در بیشتر موارد بیماران با گلوکوم زاویه باز گرفتار می‌شوند.

این چشم پزشک ادامه داد: گلوکوم با زاویه باز شایع‌ترین نوع گلوکوم است و متاسفانه این بیماری تا به مراحل بسیار پیشرفته نرسد، هیچ گونه نشانه ای ندارد و هر فرد به ظاهر سالمی ممکن است به آن مبتلا باشد.

محمدی بیان داشت: در گلوکوم ابتدا قسمت محیطی میدان بینایی آسیب می بیند و با توجه به این که قسمت مرکزی میدان بینایی آخرین محلی است که از بین می رود فرد تا انتهای سیر بیماری، متوجه اختلال در بینایی خود نمی‌شود.

وی با بیان اینکه در موارد بسیار پیشرفته دید مرکزی نیز از بین می‌رود و ممکن است کوری ایجاد شود، خاطرنشان کرد: گلوکوم زاویه بسته با درد چشم، قرمزی چشم ، تاری دید ، روئیت هاله در اطراف نورها،سردرد و تهوع همراه بوده و این علائم در فردی که قبلا هیچ گونه بیماری نداشته، به طور ناگهانی ظاهر می‌شود.

این چشم پزشک عنوان کرد: گلوکوم نوع سوم که آمار آن از دو نوع اول کمتر است نوع مادرزادی گلوکوم  است که نوع مادرزادی در نوزادان با علائم اشک ریزش ‌، بستن چشم‌ها در تماس با نور یا ترس از نور و جمع کردن پلک ها مشخص می‌شود همچنین گاهی قرنیه چشم بزرگ و کدر می‌شود.

این متخصص چشم  تاکید کرد: بررسی فشار داخل چشم و تست میدان بینایی از راه‌های تشخیصی گلوکوم بوده و در اغلب موارد بجز گلوکوم‌های مادرزادی و زاویه بسته درمان با قطره‌های چشمی انجام می‌شود در غیر این صورت باید از لیزر و دیگر اعمال جراحی استفاده کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha