معاون پرستاری وزیر بهداشت با بیان اینکه سال گذشته حدود 7 هزار پرستار در کشور جذب‌ شد، گفت: برای جبران کمبودمان نیازمند به کارگیری 150 هزار پرستار دیگر هستیم.

کمبود 150 هزار پرستار در کشور/ به دنبال استیفای حقوق پرستاران شرکتی هستیم

سلامت نیوز: معاون پرستاری وزیر بهداشت با بیان اینکه سال گذشته حدود 7 هزار پرستار در کشور جذب‌ شد، گفت: برای جبران کمبودمان نیازمند به کارگیری 150 هزار پرستار دیگر هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان نظام پرستاری ، مریم حضرتی با اشاره به کمبود نیروی پرستاری در کشور اظهار کرد: طبق سند چشم‌انداز 1404 سرانه پرستار نسبت به تخت بیمارستانی به‌صورت متوسط باید 1.8 و سرانه کادر پرستاری نیز باید 2.5 باشد.

وی با بیان اینکه میانگین سرانه پرستار نسبت به تخت در کشور حدوداً یک است افزود: برای جبران کمبود پرستار در کشور نیازمند حداقل 150 هزار پرستار هستیم.

معاون پرستاری وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه در سال گذشته حدود 7 هزار پرستار در نظام پرستاری جذب‌شده گفت: علیرغم اینکه در سایر سیستم‌های اداری اجازه جذب نیرو وجود ندارد، در سیستم بهداشت و درمان حدود 7 هزار پرستار جذب‌ شده است که بسیار قابل‌ملاحظه است.

حضرتی در پاسخ به اینکه سال‌ها از تبدیل وضعیت نیروهای شرکتی به قراردادی در وزارت بهداشت صحبت می‌شود درحالی‌که در بدنه مراکز درمانی نیروهایی با بالای 15 سال سابقه پرستاری با وضعیت شرکتی دیده می‌شود خاطرنشان کرد: شرایط موجود در کشور به‌گونه‌ای نیست که جذب پرستار جدید ممکن باشد و هیچ قولی تاکنون در این راستا داده نشده است هرچند پیگیر قراردادی شدن این نوع از نیروهای پرستار در کشور هستیم.

وی همچنین در واکنش به پایین بودن حقوق و مزایای پرستاران در کشور و مجبور بودن آن‌ها به مشغول شدن در چند نوبت‌کاری در مراکز بیمارستانی تصریح کرد: تنها توصیه ما به پرستاران شرکتی کشور، مشغول شدن در شرکت‌هایی است که تمام حقوق آن‌ها همچون پرستاران استخدامی پرداخت می‌شود.

معاون پرستاری وزیر بهداشت با تاکید بر مشغول شدن پرستاران در شرکت‌های معتبر بیان کرد: در شرکت‌های معتبر وزارت بهداشت نظارت بیشتری بر نظام پرداخت حقوق و مزایا دارد و توصیه ما مشغول شدن پرستاران شرکتی در چنین سیستم‌هایی است.

حضرتی با تاکید بر اینکه دولت به جدیت دنبال استیفای حقوق پرستاران شرکتی است گفت: درصورتی‌که مجلس شورای اسلامی موافقت و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی نیز اعتبار لازم را تدارک ببیند تبدیل وضعیت پرستاران شرکتی به حالت استخدامی در دستور کار وزارت بهداشت قرار خواهد گرفت.

وی با تاکید بر اینکه باید امنیت شغلی پرستاران در اولویت باشد تصریح کرد: همه مجموعه دولت و مجلس شورای اسلامی در تلاش هستند تا کمترین فشار بر پرستاران تحمیل شود و ارتقای سلامت جامعه مدنظر قرار بگیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha