آبهای فاضلابی که در این منطقه مورد استفاده کشاورزان قرار می‌گیرند، حاصل تجمیع روان‌آب‌های شهری است که پس از تجمیع از طریق جوی‌هایی به این کانال می‌ریزند و به گفته مدیرعامل آبفا ساوه آلودگی آن بسیار بالاست.

عکس/ گزارش تکان دهنده اینجا «سرطان» می‌کارند

سلامت نیوز:آبهای فاضلابی که در این منطقه مورد استفاده کشاورزان قرار می‌گیرند، حاصل تجمیع روان‌آب‌های شهری است که پس از تجمیع از طریق جوی‌هایی به این کانال می‌ریزند و به گفته مدیرعامل آبفا ساوه آلودگی آن بسیار بالاست.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، آلودگی‌های زیست محیطی تاثیرگذار بر کیفیت محصولات کشاورزی همواره دغدغه متولیان سلامت در تمامی جوامع است و در این میان آبیاری زمین‌های کشاورزی بوسیله فاضلاب تصفیه نشده شاید از نگاه مردم و کارشناسان حوزه سلامت گناهی نابخشودنی محسوب شود، گناهی که چندی است در مزارع جنوب و جنوب شرق ساوه بوقوع می‌پیوندد.

ایسنا نوشت: آبهای فاضلابی که در این منطقه مورد استفاده کشاورزان قرار می‌گیرند، حاصل تجمیع روان‌آب‌های شهری است که پس از تجمیع از طریق جوی‌هایی به این کانال می‌ریزند و به گفته مدیرعامل آبفا ساوه آلودگی آن بسیار بالاست.

مسئولان مربوطه گفته‌اند که این موضوع را پیگیری کرده‌اند یا می‌کنند اما آنچه در حال حاضر در حال اتفاق افتادن است، جریان فاضلابی است که همچنان در میان محصولات کشاورزی روان است.

نتیجه آبیاری محصولات کشاورزی با پساب‌های صنعتی و فاضلاب، آلوده شدن محصول به فلزات سنگینی نظیر سرب، نیترات، کادمیوم و ... است و بخش زیادی از مصرف کنندگان اینگونه محصولات را در معرض ابتلا به سرطان، نازایی، بیماری‌های ریوی و میکروبی قرار می‌گیرند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha