نمایندگان مردم در خانه ملت با اولویت بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان موافقت کردند.

موافقت مجلس با رسیدگی فوریتی به لایحه حمایت از حقوق کودکان و نوجوانان

سلامت نیوز:نمایندگان مردم در خانه ملت با اولویت بررسی لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان موافقت کردند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، نمایندگان در نشست علنی امروز (یکشنبه 31 تیرماه) مجلس شورای اسلامی با بررسی اولویت دار لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان با 129 رأی موافق، 57 رأی مخالف و 8 رأی ممتنع از مجموع 245 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

سید فاطمه حسینی به عنوان موافق بررسی اولویت دار لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: براساس آمار دستگاه های ذیربط خشونت خانگی 20 درصد افزایش یافته و در این میان کودک آزاری بیشترین سهم را دارد.

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: امروزه مشاهده می شود که کودکان نمی توانند با وکلا و نمایندگان خود برای احقاق حق دیدار و گفت وگو کنند.

وی افزود: لایحه مذکور از سوی دولت برای برطرف کردن خلأ قانونی ارائه شده، اما پس از گذشت 6 ماه از تصویب آن در کمیسیون مربوطه هنوز در صحن علنی مطرح نشده است، از این رو ضرورت دارد با بررسی اولویت دار آن موافقت صورت گیرد.

در ادامه محمدجواد کولیوند در مخالفت با بررسی اولویت دار لایحه مذکور گفت: امروزه جلسات علنی و غیرعلنی بسیار در مجلس برای بررسی مسائل اقتصادی و... برگزار می شود.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه مجلس باید بیشترین وقت را صرف اقدامات اساسی در راستای ایجاد اشتغال، تامین امنیت و بازگرداندن آرامش به جامعه کند، اظهار کرد: البته موضوع مذکور قابل تأمل بوده، اما مسائل اولویت دار دیگری نیز وجود دارد.

همچنین حسن نوروزی در موافقت با بررسی اولویت دار لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان گفت: امروزه شاهد مصادیق کودک آزاری و استفاده نابهنجار از کودکان برای مواردی خاص مانند جابجایی مواد مخدر، قاچاق اعضای بدن و حتی قاچاق کودکان هستیم.

نماینده مردم رباط کریم و بهارستان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه این لایحه به تقویت مشارکت خانواده و جامعه در جهت حمایت از کودکان، تبیین رفتارهای آسیب زا، ارائه راهکارهای پیشگیرانه و... کمک خواهد کرد، تصریح کرد: باید تاکید کرد این لایحه براساس مصادیق شرع و قانون اساسی تکمیل شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha