تازه‌ترین تحقیقات پزشکان آمریکایی نشان می‌دهد، مکمل‌های ویتامین تاثیر خاصی بر روی سلامتی بدن انسان ندارند.

ادعای تازه محققان درباره تاثیر مکمل‌های ویتامینی بر سلامت بدن

سلامت نیوز:تازه‌ترین تحقیقات پزشکان آمریکایی نشان می‌دهد، مکمل‌های ویتامین تاثیر خاصی بر روی سلامتی بدن انسان ندارند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،انجمن قلب امریکا در مطالعه‌ای در مقیاس بزرگ تاثیر ویتامین‌های موجود در بازار را بر روی بدن انسان بررسی کرد.

به گزارش لایف رو،در نتایج بدست آمده مشخص شد در تمامی مکمل‌های ویتامینی، مولتی ویتامین‌ها و کمپلکس‌های ویتامینی که بیشتر از هر چیز بر روی گروه‌های ویتامینی B،‌CوD تبلیغ می‌شوند، هیچگونه تاثیری بر سلامتی انسان ندارند.

این مطالعات ثابت کرد که تنها منابع تامین ویتامین‌های ضروری A ،C و E محصولات طبیعی است و قرص‌های دارویی که با تبلیغات فریبنده اعلام می‌کنند که بر پایه منابع ارگانیک ساخته شده‌اند، در بدن انسان تقریبا بدون اثر هستند.

به گفته محققان امریکایی به طور خاص ویتامین C تنها می‌تواند از سبزیجات و میوه‌های تازه وارد ارگانیسم بدن انسان شود و ادعاهای صورت گرفته برای درمان سردرد با مصرف قرص‌های ویتامین سی کاملا بی‌اساس است.

همچنین پیشتر برخی محققان بر این نظر بودند که کمبود ویتامین D می‌تواند یکی از علل ابتلا به آلزایمر باشد و به افراد مسن توصیه می‌کردند که قرص‌های مکمل ویتامین D را بصورت روزانه مصرف کنند، اما تحقیقات جدید نشان می‌دهد که ویتامین دی تاثیر خاصی در جلوگیری از آلزایمر و پارکینسون ندارد و تنها راه دریافت ویتامین D مفید برای بدن، قرار گرفتن در مقابل تابش نور خورشید است.

به گفته پزشکان، فروش بسته‌های دارویی مولتی ویتامین‌ها تنها جنبه درآمدزایی شرکت‌های بزرگ دارویی دارد که تجارتی ۳۷ میلیارد دلاری است و تاثیر خاصی بر روی سلامتی انسان نمی‌گذارد.

انجمن قلب امریکا به گروه‌های سنی مختلف پیشنهاد کرده‌اند که منابع طبیعی غذایی و ورزش را جایگزین مصرف روزانه ویتامین‌های دارویی کنند و هشدار داده‌اند که مصرف مولتی ویتامین‌های D،C وB برای اکثر گروه‌های سنی به هیچ وجه مناسب نیست و برعکس سلامتی آنان را به خطر می‌اندازد.

نتایج این تحقیقات در نشریه اینسایدر به چاپ رسیده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha