یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۵:۴۴
کد خبر: 249080

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در کشورهای توسعه یافته در حوزه سلامت حتی بعد از معاینه کلاس آموزشی برای بیمار در حوزه‌های تغذیه و کنترل استرس می‌گذارند زیرا بیمار به محض متوجه شدن بیماری دچار استرس می‌شود.

۹ دقیقه‌ عجیب پزشکان ایرانی

سلامت نیوز:معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: در کشورهای توسعه یافته در حوزه سلامت حتی بعد از معاینه کلاس آموزشی برای بیمار در حوزه‌های تغذیه و کنترل استرس می‌گذارند زیرا بیمار به محض متوجه شدن بیماری دچار استرس می‌شود.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  تسنیم، دکتر عبدالرحمن رستمیان در نشست خبری ششمین سمپوزیوم و سومین جشنواره ملی خودمراقبتی بیمار اظهار داشت: امروز در کشور ما پزشکان کمتر از 9 دقیقه برای هر بیمار وقت معاینه می‌گذارند درحالیکه در کشورهای توسعه یافته در حوزه سلامت حتی بعد از معاینه کلاس آموزشی برای بیمار در حوزه‌های تغذیه و کنترل استرس می‌گذارند زیرا بیمار به محض متوجه شدن بیماری دچار استرس می‌شود.



رستمیان ادامه داد: بنابراین آموزش خودمراقبتی به بیمار باعث کاهش عوارض بیماری‌ها می‌شود و بیماری‌ تحت کنترل قرار می‌گیرد و این آموزش‌ها جزو خانواده‌ درمان‌های غیردارویی محسوب می‌شود مثلا افراد اگر تحت آموزش مناسب قرار گیرند کمتر دچار آرتروز می‌شوند و کمتر احتیاج به جراحی پیدا می‌کنند و یا بهترین توصیه برای کمردرد آموزش است تا فرد دچار کمردرد نشود.

معاون اجتماعی دانشگاه علوم پزشکی تهران تصریح کرد: خوشبختانه از زمان تشکیل معاونت اجتماعی در وزارت بهداشت و معاونت‌های اجتماعی در دانشگاه‌های علوم پزشکی، وزن‌ آموزش و پیشگیری بیماری‌ها بیشتر شده است.

نماینده سابق مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه هفته آینده دومین مجمع سلامت ملی ایران با حضور رئیس جمهور تشکیل می‌شود، عنوان کرد: این مجمع سلامت به همراه مجامع سلامت استان‌ها و شهرستان‌ها با تعامل با سازمان‌های مختلف در حوزه سلامت و امنیت غذایی؛ سعی بر افزایش سلامت مردم خواهند داشت زیرا فقط 25 درصد سلامت با وزارت بهداشت است و 75 درصد آن با نهادهای دیگر است.

رستمیان به معضلات سلامت در پایتخت نیز گریزی زد و گفت: باید فاضلاب در پایتخت کنترل شود. همچنین نباید فاضلاب در مصارف کشاورزی به صورت کنونی استفاده شود و یا اینکه از زباله که به عنوان یک تجارت سودمند استفاده می‌شود نباید به روش کنونی افراد دست در سطل آشغال‌ها به جمع‌آوری زباله بپردازند و این موارد به مدیریت هوشمند در حوزه سلامت نیاز دارد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha