یکشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۷
کد خبر: 249085

رئیس مرکز تحقیقات پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برنزه کردن در سالن های زیبایی یا در قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید، خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.

برنزه کردن پوست، سرطان زاست

سلامت نیوز:  رئیس مرکز تحقیقات پوست و جذام دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: برنزه کردن در سالن های زیبایی یا در قرار گرفتن در معرض تابش نور خورشید، خطر ابتلا به سرطان پوست را افزایش می دهد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایرنا،علیرضا فیروز  افزود: امواج ماورای بنفش از طریق نورخورشید یا لامپ های برنزه کردن در سالن های زیبایی، اثرات زیانباری را بر روی پوست می گذارد.
وی با بیان اینکه بسیاری از افراد به ویژه زنان تمایل زیادی به برنزه شدن پوست دارند، اظهار داشت: در حالی که آنان از عوارض برنزه کردن بی خبرند، این عمل در کوتاه مدت باعث قرمز شدن و سوختگی پوست می شود و در طولانی مدت به ابتلای فرد به سرطان و پیری پوست منجر می شود و فرد شادابی خود را از دست می دهد.


این متخصص پوست ادامه داد: افرادی که در سنین پایین تر به برنزه کردن پوست اقدام می کنند خطر ابتلا به سرطان پوست در آنها افزایش می یابد و همه افراد از سنین نوزادی تا میانسالی باید از تماس امواج ماورای بنفش به دور باشند.
فیروز ادامه داد: 90 درصد پرتوهای آفتاب به چین و چروک پوست منجر می شود. اشعه ماوراء بنفش چه مصنوعی باشد و چه به همراه نور خورشید، برای بدن مضر است و این اشعه‌ها قادرند جهش‌های ژنتیکی در بدن ایجاد کنند.


 سرطان پوست در زنان بعد از سرطان سینه، بالاترین شیوع سرطان را دارد.
معمولا سرطان پوست به دو نوع ملانوما و غیرملانوما تقسیم می‌شود. ملانوما، معمولا سرطان شایعی نیست و با مساله نور خورشید نیز ارتباطی ندارد. این سرطان کشنده و قابل سرایت به سایر اندام‌هاست. در مقابل، سرطان غیرملانوما قرار دارد که به نور آفتاب وابسته است و مرگبار بودن آن از نوع ملانوما کمتر است.
بیشتر سرطان‌های پوست در صورتی که دیر تشخیص داده شوند و بیماری به مرحله پیشرفته رسیده باشد، ممکن است کشنده باشند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha