دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۶
کد خبر: 249106

به تازگی نتایج یک مطالعه نشان داده است که استفاده منظم از کرم‌های ضد آفتاب خطر ابتلا به سرطان پوست را تا ۴۰ درصد در افراد جوان کاهش می‌دهد.

چرا مصرف منظم کرم ضد آفتاب توصیه می‌شود؟

سلامت نیوز:به تازگی نتایج یک مطالعه نشان داده است که استفاده منظم از کرم‌های ضد آفتاب خطر ابتلا به سرطان پوست را تا ۴۰ درصد در افراد جوان کاهش می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا، معمولا تابستان فصلی است که همه می‌خواهند به بهترین نحو از آب و هوا استفاده کنند، مسافرت‌های ساحلی بیشتر می‌شود و لباس‌های تابستانی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

همچنین بیرون رفتن در روزهای گرم و آفتابی تابستان با آفتاب سوختگی همراه است و می‌دانید که آفتاب سوختگی سبب ابتلا به سرطان پوست، پیری زودرس، پوست چروکیده و بروز لکه‌های تیره روی پوست می‌شود. اما متخصصان پوست توصیه می‌کنند که با استفاده از کرم‌های ضد آفتاب روی صورت و قسمت‌هایی از پوست بدن که در معرض نور آفتاب قرار می گیرند می‌توان این خطرات را دفع کرد.

طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت (WHO) هر ساله در سراسر جهان بین دو تا سه میلیون مورد ابتلا به سرطان پوست غیر ملانوم و ۱۳۲ هزار مورد سرطان پوست ملانوم گزارش می‌شود.

آمار نشان می‌دهد که موارد جهانی ابتلا به سرطان پوست ملانوم رو به افزایش است و فاکتورهای اصلی که فرد را در معرض ابتلا به آن قرار می‌دهد با قرار گرفتن در معرض نور خورشید و سابقه آفتاب سوختگی مرتبط است.

همچنین بررسی‌ها نشان می‌دهد مردانی که روزانه از قرص آسپرین مصرف می‌کنند در مقایسه با افرادی که روزانه این مسکن رایج را دریافت نمی‌کنند دو برابر بیشتر در معرض ابتلا به سرطان پوست ملانوم هستند.

همچنین در موارد بسیار نادری خال‌های گوشتی به ملانوم تبدیل می‌شوند که جدی‌ترین نوع سرطان پوست است.

گروهی از محققان استرالیایی اظهار داشتند: رابطه بین قرار گرفتن در معرض آفتاب و آفتاب سوختگی بخصوص در دوران کودکی تایید شده و این مطالعه نشان می‌دهد استفاده مرتب از کرم‌های ضد آفتاب از پوست در برابر تاثیرات مضر نور خورشید حفاظت می‌کند.

به گزارش ان دی تی وی، در یک مطالعه اخیر متخصصان به ارزیابی اطلاعات حدود ۱۷۰۰ فرد ۱۸ تا ۴۰ ساله پرداختند که بار دیگر مشخص شد کرم ضد آفتاب روش موثری در حفاظت از پوست و کاهش خطر ابتلا به ملانوم است.

برای انتخاب یک ضد آفتاب مناسب، علاوه بر این که به مواد تشکیل دهنده آن باید دقت کنید، دانستن اطلاعاتی از نوع پوست‌تان و تطابق آن با ضدآفتاب نیز ضروری است.

ضد آفتاب خوب باید بتواند هر دو نوع اشعه فرابنفش یعنی نوع A و نوع B را مسدود کند و در عین حال از نظر زیبایی ظاهری نیز قابل قبول باشد. از دیگر ویژگی‌های یک ضد آفتاب خوب، دوام اثر آن و مقاومت در برابر آب و تعریق است.

برای انتخاب یک ضد آفتاب مناسب بهتر است از یک متخصص پوست مشورت بگیریم. متخصص پوست بر مبنای نوشته‌های روی بروشور فنی و علمیِ درون کرم و همچنین شناخت شرکت‌های تولید کننده کرم ضد آفتاب و همچنین بر مبنای مهارت در شناخت نوع پوست فرد، یک کرم ضد آفتاب مناسب را معرفی می‌کند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha