دوشنبه ۱ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۳

عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طرح جمع‌آوری کودکان سبب افزایش مشکلات و سوءاستفاده از کودکان می‌شود. ناهید تاج‌الدین درباره طرح ساماندهی کودکان کار افزود: طرح جمع‌آوری کودکان کار در واقع پاک کردن صورت مساله آسیب‌های اجتماعی است.

۳تا ۷میلیون کودکان کار در ایران

سلامت نیوز:عضو هیات رئیسه کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: طرح جمع‌آوری کودکان سبب افزایش مشکلات و سوءاستفاده از کودکان می‌شود. ناهید تاج‌الدین درباره طرح ساماندهی کودکان کار افزود: طرح جمع‌آوری کودکان کار در واقع پاک کردن صورت مساله آسیب‌های اجتماعی است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آرمان، او تاکیدکرد: این طرح به جای مبارزه با علت، نوعی مبارزه با معلول بوده و عملا وضعیت کودکان کار را در ایران وخیم‌تر می‌کند. این نماینده مجلس تصریح‌کرد: برخی کارشناسان مسائل اقتصاد شهری آمار کودکان کار ایران را بین سه تا هفت میلیون عنوان می‌کنند، ضمن اینکه این رقم برای تهران نیز 20 هزار نفر تخمین‌زده می‌شود، اما به دلیل اینکه اغلب کودکان کار هیچ گونه ثبت هویتی ندارند؛ آمار دقیقی در این زمینه نمی‌توان ارائه کرد.

او با بیان اینکه طرح جمع آوری کودکان کار منجر به زیرزمینی شدن این شغل می‌شود، گفت: این طرح آسیب‌های این کودکان را افزون‌تر می‌کند. به گزارش تسنیم، تاج‌الدین ادامه داد: ورود این کودکان به بازار شغلی زیرزمینی باعث شکل‌گیری معضل بهره‌کشی می‌شود، ضمن اینکه زمینه را برای سوءاستفاده از این کودکان بیش از پیش فراهم می‌آورد

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha