مولتی ویتامین ها محبوب هستند، اما طبق یک مطالعه جدید، به نظر نمی رسد که بتوانند سلامت قلب شما را افزایش دهند. این مطالعه که اطلاعات چند میلیون نفر در پنج کشور را تجزیه و تحلیل کرد، به این نتیجه رسید که مصرف مولتی ویتامین ها از حملات قلبی، سکته مغزی یا مرگ ناشی از بیماری های قلبی جلوگیری نمی کند.

آیا مصرف مولتی ویتامین ها تاثیری بر سلامت قلب دارند؟

سلامت نیوز: مولتی ویتامین ها محبوب هستند، اما طبق یک مطالعه جدید، به نظر نمی رسد که بتوانند سلامت قلب شما را افزایش دهند. این مطالعه که اطلاعات چند میلیون نفر در پنج کشور را تجزیه و تحلیل کرد، به این نتیجه رسید که مصرف مولتی ویتامین ها از حملات قلبی، سکته مغزی یا مرگ ناشی از بیماری های قلبی جلوگیری نمی کند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، دستورالعمل های انجمن قلب آمریکا نیز توصیه نمی کنند که برای جلوگیری از بیماری قلبی عروقی از مولتی ویتامین ها یا مواد معدنی استفاده شود.

دکتر جونسوک کیم، استادیار قلب و عروق در دانشگاه آلاباما در بیرمنگام، در بیانیه ای اعلام کرد: ” اذعان اینکه مکمل های مولتی ویتامین و مواد معدنی از بیماری های قلبی و عروقی جلوگیری نمی کنند فوق العاده دشوار است. ما باید بتوانیم افراد را به استفاده از روش های ثابت برای کاهش خطر بیماری های قلبی و عروقی – مانند خوردن میوه ها و سبزیجات بیشتر، ورزش و اجتناب از سیگار کشیدن-تشویق کنیم. ”

به طور کلی افرادی که مکمل های مولتی ویتامین و مواد معدنی را مصرف می کنند در مقابل حملات قلبی یا سکته های مغزی در مقایسه با افرادی که این مکمل ها را مصرف نکرده اند ایمن نیستند.

گرچه مکمل های مولتی ویتامین و مواد معدنی، به ندرت باعث آسیب مستقیم شخص می شوند، باید از مردم خواسته شود تا از طریق درک خود برای بیماری های قلبی و سکته مغزی، از سلامت قلب خود محافظت کنند.

به یاد داشته باشیم که مکمل های غذایی قبل از اینکه به بازار برسند، برای ایمنی و اثربخشی تنظیم نمی شوند. برچسب های محصولات مجاز نیز حتی با ارائه ادعاهای بهداشتی در مورد توانایی محصول برای تشخیص، درمان و یا جلوگیری از بیماری قابل اطمینان نیستند.

منبع: www.livescience.com

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha