چهارشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۷
کد خبر: 249368

خوردن پنیر مشکلی برای قلب بوجود نمی آورد، در سال های اخیر در مورد تاثیراتی که مصرف لبنیات می تواند بر سلامت انسان ها بخصوص در مورد بیماری های قلبی عروقی داشته باشد، بسیار بحث شده است.

خوردن پنیر باعث مشکلات قلبی می شود؟

سلامت نیوز: خوردن پنیر مشکلی برای قلب بوجود نمی آورد، در سال های اخیر در مورد تاثیراتی که مصرف لبنیات می تواند بر سلامت انسان ها بخصوص در مورد بیماری های قلبی عروقی داشته باشد، بسیار بحث شده است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از شفقنا، مطالعه ای جدید معتقد است که چربی های اشباع شده در محصولات لبنی مانند شیر و پنیر باعث افزایش خطر ابتلا به مشکلات قلبی نخواهد شد. این تحقیق که طی یک دوره ۲۲ ساله انجام شده است، در مجله آمریکایی تغذیه بالینی منتشر شد. محققان ۲،۹۰۷ بزرگسال ۶۵ سال و بالاتر را مورد بررسی قرار دادند، هیچ کدام از آنها هیچ گونه بیماری قلبی عروقی در شروع تحقیق نداشتند.

غلظت اسیدهای چرب موجود در پلاسمای خون شرکت کنندگان در ابتدای مطالعه، پس از شش سال و پس از ۱۳ سال بررسی شد. این تیم در پایان مطالعه ۲۴۲۸ مورد مرگ را ثبت کرده است که ۸۳۳ مورد آن به علت بیماری های قلبی عروقی بود.

یافته های آنها نشان داد افرادی که سطح بالای اسید های چرب را در خون خود دارند ۴۲ درصد خطر مرگ و میر ناشی از سکته مغزی را داشتند. علاوه بر این، اسید هپاداکانوئیک موجود در خون که یک فرم اسید چرب اشباع است، با کاهش خطر مرگ ناشی از بیماری های قلبی عروقی ارتباط دارد.

یافته های محققان نشان می دهد که چربی لبنیات، بر خلاف باور عمومی، خطر ابتلا به بیماری های قلبی و یا مرگ و میر کلی در افراد مسن را افزایش نمی دهد، بلکه اسید چرب موجود در لبنیات خطر مرگ و میر ناشی از بیماری های قلبی عروقی، به ویژه سکته مغزی را کاهش می دهد.

مردم باید بتوانند بر مبنای واقعیت علمی، به جای شنیده ها، تصمیمات متعادل تر و آگاهانه تری در مورد تغذیه خود بگیرند.

منبع: www.independent.co.uk

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha