عضو هیأت مدیره انجمن فیزیوتراپی ضمن انتقاد از اجرایی نشدن طرح دکترای حرفه ای فیزیوتراپی گفت: با توجه به تغییر گرایش بیماری‌ها با سرعت زیاد از انواع واگیر به سوی اختلالات اسکلتی عضلانی توجه به این حوزه امری ضروری است.

انتقاد از اجرایی نشدن طرح دکترای حرفه ای فیزیوتراپی

سلامت نیوز:عضو هیأت مدیره انجمن فیزیوتراپی ضمن انتقاد از اجرایی نشدن طرح دکترای حرفه ای فیزیوتراپی گفت: با توجه به تغییر گرایش بیماری‌ها با سرعت زیاد از انواع واگیر به سوی اختلالات اسکلتی عضلانی توجه به این حوزه امری ضروری است.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،پرهام پارسانژاد، فیزیوتراپیست در ارتباط با مشکلات فیزیوتراپی اظهارداشت: بخش بزرگی از بار سلامت جامعه بر دوش گروهی است که متأسفانه وزارت بهداشت و بیمه ها توجهی به آن ندارند. در حالی که گرایش بیماری‌ها با سرعت زیاد از انواع واگیر به سوی اختلالات اسکلتی عضلانی است.

وی افزود: به دلایلی نامعلوم فیزیوتراپی جایی در سیاستگذاری‌های کلان نظام سلامت ندارد و همچنان شاهد هستیم بیمارانی که هر روز با آرزوی بازیابی سلامتی و کاهش آلام خود به بخش‌های فیزیوتراپی سراسر کشور مراجعه می کنند و فیزیوتراپیست‌هایی که علاوه بر دغدغه درمان بیماران هر روز با هزار گره کور اقتصادی در اداره کلینیک‌ها روبه رو هستند.

عضو هیات مدیره انجمن فیزیوتراپی ادامه داد: یک فیزیوتراپیستی که وظیفه درمان توانخواهانی در حوزه های ارتوپدی، نورولوژی، جراحی اعصاب، قلب و ریه، پوست، زنان، ارولوژی، جراحی عمومی، فک و صورت و ... بر عهده اوست، حتی امیدی به آینده ای روشن برای ارتقاء حرفه ای خود ندارد و تنها راه رسیدن به جایگاه بین المللی در تخصصش را مهاجرت از کشور می داند.

پارسانژاد خاطرنشان کرد: از فیزیوتراپی کشور متأسفانه فقط دوم مرداد روز استقلال حرفه ای فیزیوتراپی باقی مانده که یادآور تصمیمی نادر برای بهبود کیفیت ارائه خدمات فیزیوتراپی از سوی نظام سلامت در 19 سال قبل در زمان تصدی فرهادی بر وزارت بهداشت است.

وی بیان داشت: علیرغم تصویب طرح دکترای حرفه ای فیزیوتراپی در سال 1388 در زمان وزارت لنکرانی متأسفانه همچنان این طرح اجرایی نشده و این باور را در جامعه فیزیوتراپی القاء کرده که وزارت بهداشت از عقب نگه داشته شدن علمی و حرفه ای این رشته نسبت به دنیا ناخشنود نیست.

مدیر روابط عمومی انجمن علمی فیزیوتراپی ایران گفت: اما آنچه که چراغ کلینیک‌های فیزیوتراپی را همچنان پرفروغ نگه داشته است، دعای خیر بیمارانی است که همچنان پشتیبان شاغلان این حرفه پزشکی است و سلامتی خود را مدیون آنها بوده و انگیزه ای دوچندان برای ارائه خدمات بیشتر و ثمربخش تر به فیزیوتراپیستهای کشور می‌بخشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha