معاون سازمان نظام پزشکی گفت:مخالف استفاده مجدد از وسایل یک‌بار مصرف در بیمارستان‌ها و اتاق عمل‌های کشور هستیم.

نظام پزشکی مخالف استفاده مجدد از وسایل یک‌بار مصرف

سلامت نیوز:معاون سازمان نظام پزشکی گفت:مخالف استفاده مجدد از وسایل یک‌بار مصرف در بیمارستان‌ها و اتاق عمل‌های کشور هستیم.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از فارس،محمد جهانگیری در ارتباط با استفاده مجدد برخی از تجهیزات و وسایل پزشکی در اتاق عمل اظهارداشت: سازمان نظام پزشکی هیچگاه موافق استفاده از وسایل یکبار مصرف نبوده بلکه منظور ما استفاده مجدد از وسایل چندبار مصرف است.

وی با بیان اینکه برخی از تجهیزات و وسایل پزشکی با شرایط خاص گاهی قابلیت استفاده مجدد را دارند، افزود: کیفیت برای ما بسیار مهم بوده و جامعه پزشکی نیز این مسئله را مد نظر قرار دارد و تنها در شرایطی که قابل استفاده مجدد از وسایل باشد این برنامه انجام می‌گیرد.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی ادامه داد: نه تنها در ایران بلکه در بسیاری از کشورهای جهان نیز این مسئله مدنظر بوده و چرا باید وسیله و تجهیزات پزشکی که به طور مثال قیمت‌های میلیونی دارند و می‌توان آن را استریل کرد استفاده مجدد آن را نداشته باشیم.

جهانگیری تأکید کرد: در صورت استریل کامل این وسایل، مشکلی در انتقال عفونت نداریم.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی در مورد اینکه با توجه به وضعیت اقتصادی و تحریم‌های ایجاد شده اگر پزشکی دارویی که در فهرست دارویی کشور نیست را تجویز کند چه تخلفی برای وی در نظر گرفته می‌شود، عنوان کرد: در آئین‌نامه انتظامی سازمان نظام پزشکی این موضوع به صورت شفاف مورد بررسی قرار گرفته و از گذشته نیز قانونی در این زمینه پیش‌بینی شده است.

جهانگیری با اشاره به اینکه در قانون برنامه ششم نیز ابلاغیه مورد نظر مدنظر قرار داشته است، تاکید کرد: اگر پزشکی در حیطه کاری خود تخلفی انجام دهد با توجه به نوع تخلف رسیدگی‌های لازم صورت می‌گیرد.

وی اظهارداشت: تذکر، توبیخ و محرومیت از طبابت از جمله مسائلی بوده که مجازات پزشکان در نظر گرفته شده که البته این مسئله بستگی به کل جرم‌هایی دارد که پزشک انجام داده است.

معاون نظارت و برنامه‌ریزی سازمان نظام پزشکی تاکید کرد: در صورتیکه این مسئله سلامت مردم را خدشه‌دار کند سازمان نظام پزشکی به صورت کامل و شفاف آن را رسیدگی خواهد کرد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha