مدیر کل مدیریت بحران خوزستان از مهار آتش سوزی تالاب هورلعظیم پس از 20 روز خبر داد و گفت: حدود ۹۵ درصد از نیزارهای آتش گرفته در هورالعظیم به طور کامل خاموش شدند.

مدیریت بحران خوزستان: مهار کامل آتش سوزی تالاب هورالعظیم

سلامت نیوز:مدیر کل مدیریت بحران خوزستان از مهار آتش سوزی تالاب هورلعظیم پس از 20 روز خبر داد و گفت: حدود ۹۵ درصد از نیزارهای آتش گرفته در هورالعظیم به طور کامل خاموش شدند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،کیومرث حاجی زاده  در مورد آخرین وضعیت آتش سوزی در تالاب هور العظیم اظهار کرد: آتش سوزی تالاب هورالعظیم از حدود 20 روز پیش آغاز شد و با توجه به خشک بودن نیزارها و وزش باد در این منطقه با گسترش حریق و تاخیر در مهار آن مواجه شدیم البته هم اکنون حریق به طور کامل اطفا شده است.

وی ادامه داد:‌ حدود دو سوم وسعت تالاب هورالعظیم در کشور عراق وجود دارد و باتوجه به عدم تامین حق آبه تالاب از سوی دولت عراق کاملا خشک است اما بخش دیگری از تالاب که در ایران قرار دارد آبگیری شده و سرایت آتش سوزی تالاب به بخش‌ داخلی ما صورت نگرفت و تنها دود ناشی از آن به سمت شهرهای اطراف تالاب رسید که در این زمینه نیز ماسک‌های فیلتردار در بین مردم توزیع و همچنین اقدامات درمانی لازم را برای مراجعه شهروندان فراهم کردیم.

مدیر کل مدیریت بحران خوزستان یادآور شد: عملیات اطفای آتش سوزی با همکاری استانداری خوزستان، اداره کل مدیریت بحران خوزستان، سپاه پاسداران، محیط زیست و هلال احمر صورت گرفت اما متاسفانه عدم همکاری و هماهنگی دولت عراق در این زمینه باعث تاخیر در مهار آتش شد زیرا مجوزهای لازم برای پرواز و اطفا حریق به کندی صادر شد.

حاجی‌زاده ادامه داد: در نهایت با پیگیری‌های مدیریت بحران استان خوزستان و دولت ایران با استفاده از بالگرد و هواپیمای آبپاش اطفای حریق در هورالعظیم پس از 6 روز فعالیت صورت گرفت و حدود ۹۵ درصد از نیزارهای آتش گرفته در هورالعظیم به طور کامل خاموش شدند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha