ورود پزشکان به دیگر اصناف تاکنون چشم‌گیر نبوده است. سرمایه‌گذاری در فست‌فود و رستوران از همین استثناهاست، اما ورود پزشکان به معاملات مسکن مورد عجیب و جدیدی است. مصطفی قلی‌خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران از ورود ۴۰۰ پزشک به این حوزه خبر داد.

بنگاه پزشکان!

سلامت نیوز: ورود پزشکان به دیگر اصناف تاکنون چشم‌گیر نبوده است. سرمایه‌گذاری در فست‌فود و رستوران از همین استثناهاست، اما ورود پزشکان به معاملات مسکن مورد عجیب و جدیدی است. مصطفی قلی‌خسروی رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان تهران از ورود ۴۰۰ پزشک به این حوزه خبر داد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه جوان، در حال حاضر درصد بالایی از افرادی که در زمره فعالان صنف مشاوران املاک هستند، دارای مدرک کارشناسی یا بالاتر هستند. با توجه به اینکه تمایلات و علایق شخصی، اولین انگیزه افراد برای ورود به حوزه معاملات املاک است، در واقع می‌توان گفت که دو دسته از افراد خواستار ورود به این حوزه هستند؛ دسته اول، خود سرمایه‌دار است و دسته دوم، علاقه به این شغل دارند. البته از درآمد دلالی مسکن هم در شرایط فعلی نباید غافل شد.


براساس قانون نظام صنفی هر فردی که در مدت معلوم ملکی را به عنوان مغازه اجاره کند، می‌تواند جواز فعالیت به عنوان مشاور املاک دریافت کند. مشاوران املاک به عنوان اولین صنف قانونمند در کشور شناخته شده‌اند.


فعالیت در معاملات ملکی حوزه تخصصی بوده و باید برای ورود به آن سختگیری‌های زیادی صورت گیرد، متأسفانه عده‌ای از سرمایه‌داران که تعدادشان هم کم نیست، همزمان با شغل خود به واسطه‌گری مسکن هم مشغول بوده و در حال ساخت‌و‌ساز مسکن، بنگاه‌دار هم هستند.


یک نمونه از آن، پزشکانی هستند که همزمان با طبابت بنگاه‌دار مسکن و بساز بفروش هم هستند. سؤالی که اینجا مطرح بوده، این است که مگر ساخت مسکن، حوزه تخصصی مهندسان معماری و عمران نیست؟ چرا باید افراد دیگری مانند پزشکان به خرید‌و‌فروش مسکن ورود کرده و اوضاع مسکن را به اینجا برسانند؟! چون پول در مسکن و دلالی مسکن است!


اطلاعات دقیقی از اینکه پزشکان عمومی یا متخصصان و جراحان به این رشته گرایش دارند، وجود ندارد، اما به طور مثال در منطقه میرداماد تهران گروهی از پزشکان با همکاری یکدیگر دفتر مشاور املاک دارند، البته بیشتر پزشکان در مناطق بالای شهر فعالیت می‌کنند و نمی‌توان دقیقاً مشخص کرد که حوزه فعالیت آن‌ها در خرید‌و‌فروش آپارتمان است یا زمین.


به گفته رئیس اتحادیه مشاوران املاک «اینکه گفته می‌شود پزشکان فعال در این حوزه مافیای زمین هستند، به هیچ‌وجه درست نیست.»
متأسفانه یکی از مهم‌ترین علل افزایش قیمت مسکن، همین بنگاه‌ها هستند که با افزایش قیمت و پخش‌کردن این خبر که گرانی در پیش است، اهداف خود را پیاده می‌کنند و در این میان تنها مردم ضعیف خسارت می‌بینند.


تنها پزشکان نیستند که به این عرصه ورود کرده، بسیاری دیگر از سرمایه‌داران و افرادی که مشاغل دیگر دارند، به این بازار وارد شده‌اند که نیاز به ساماندهی ویژه در این حوزه بیش از پیش احساس می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha