رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از آماده‌باش مراکز درمانی اهواز برای پذیرش بیماران تنفسی ناشی‌از استنشاق دود آتش‌سوزی تالاب هورالعظیم خبر داد.

آماده‌باش مراکز درمانی اهواز و هویزه در پی انتشار دود آتش‌سوزی هورالعظیم

سلامت نیوز:رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز از آماده‌باش مراکز درمانی اهواز برای پذیرش بیماران تنفسی ناشی‌از استنشاق دود آتش‌سوزی تالاب هورالعظیم خبر داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،ایرج نظری در مورد آمار بیماران تنفسی ناشی از دود آتش‌سوزی تالاب هورالعظیم در استان خوزستان اظهار کرد:‌ با توجه به بروز دود ناشی از آتش‌سوزی در روزهای اخیر روزانه بیش‌از 15 نفر به مراکز درمانی اهواز و هویزه مراجعه و خدمات درمانی لازم را از مراکز دریافت کردند. البته در 20 روز گذشته که باز هم شاهد بروز حریق در تالاب هورالعظیم بودیم بسیاری از مردم استان به دلیل استنشاق دود ناشی از این آتش‌سوزی به مراکز درمانی مراجعه کرده بودند.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استان خوزستان همواره درگیر مسائل مختلفی از جمله گرد و خاک، آتش‌سوزی و آلودگی‌های مختلف محیط زیست است مراکز بهداشتی- درمانی استان همیشه به صورت 24 ساعته در حالت آماده‌باش هستند و تدابیر لازم برای پذیرش مراجعه‌کنندگان فراهم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز ادامه داد: هم‌اکنون دو مرکز شبانه‌روزی درمان در هویزه برای پذیرش بیماران تنفسی فعال است و با توجه به اینکه انتشار دود ناشی از آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم در این شهر زیاد است اتوبوس آمبولانس اورژانس نیز در این منطقه مستقر شده‌اند.

نظری ادامه داد: در راستای پیشگیری از بروز بیماری‌های تنفسی در مردم استان، مرکز بهداشت خوزستان نسبت به توزیع ماسک بین شهروندان اقدام کرده است.

وی ادامه داد: از حدود 20 روز پیش که آتش‌سوزی بخش عراقی تالاب هورالعظیم آغاز شده تا کنون بیش از 200 نفر از شهروندان شهر هویزه و رفیع برای دریافت خدمات درمانی لازم به مراکز بهداشتی- درمانی استان مراجعه کردند و پیش‌بینی می‌کنیم با توجه به ادامه این آتش‌سوزی همواره بیماران تنفسی بیشتری به مراکز درمانی مراجعه کنند.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha