دوشنبه ۸ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۰۹

بررسی کانال یکی از این مؤسسات که اقدام به واسطه گری مجازی ازدواج کرده است و با دریافت ۹۹ هزار تومان آگهی درخواست ازدواج را منتشر کرده و برای ارسال مجدد مشخصات و به اصطلاح ری شات ۵۰ هزار تومان از دختر و پسر‌ها می‌گیرد، نشان می‌دهد.

ازدواج موقت ۹۹ هزار تومانی!

سلامت نیوز: بررسی کانال یکی از این مؤسسات که اقدام به واسطه گری مجازی ازدواج کرده است و با دریافت ۹۹ هزار تومان آگهی درخواست ازدواج را منتشر کرده و برای ارسال مجدد مشخصات و به اصطلاح ری شات ۵۰ هزار تومان از دختر و پسر‌ها می‌گیرد، نشان می‌دهد.

به گزارش سلامت نیوز، نوداد نوشت: بررسی کانال یکی از این مؤسسات که اقدام به واسطه گری مجازی ازدواج کرده است و با دریافت ۹۹ هزار تومان آگهی درخواست ازدواج را منتشر کرده و برای ارسال مجدد مشخصات و به اصطلاح ری شات ۵۰ هزار تومان از دختر و پسر‌ها می‌گیرد، نشان می‌دهد، اکثر آگهی از سوی دختران متولد دهه شصت و هفتاد منتشر شده اند، در این آگهی‌ها از قد و وزن و علایق تا تحصیلات و شروط قید شده اند. فعالیت اصلی مؤسسه مورد بررسی آموزش خانواده و مشاوره است، اما برای آشنایی دختر و پسر‌ها برای ازدواج هم فعالیت می‌کند.

یکی از دخترانی که این مؤسسه و فعالیت هایش را چند سالی است که می‌شناسد درباره نوع فعالیت‌های مؤسسه در خصوص ازدواج و مشاوره گفت: کار مؤسسه گاهی تنها در حد دادن شماره است، پیش آمده که دختر بعد از مدتی فهمیده پسر معرفی شده اصلاً قصدش ازدواج یا ازدواج دائم نیست و یا اطلاعاتی که توسط دختر یا پسر ارائه شده غلط است، ضمانتی هم وجود ندارد. کسی هم که تلفنی جواب مورد‌ها را میدهد گاه، ظاهراً بدون اینکه متوجه باشد قبلاً به هر شخص چه موردی معرفی کرده است، شماره تلفن دختران را به پسر می‌دهد.

اکبر محمدی روانشناس و مشاور خانواده با بیان اینکه ازدواج در بستر اینترنت در دنیا مرسوم است، اما با ساختار‌های فرهنگی ما همخوانی ندارد، گفت: ازدواج‌هایی که خارج از چارچوب‌های شناخته شده همچون خانواده، فامیل و گروه دوستان صورت می‌گیرد به دلیل اینکه هیجانی است و بدون آگاهی و شناخت انجام می‌شود، با مشکلاتی مواجه می‌شود.

وی افزود: موارد زیادی از سوءاستفاده از دختران و پسران در این گونه آشنایی‌ها وجود دارد، البته اغلب این کانال‌ها که اقدام به واسطه گری ازدواج می‌کنند از نیت واقعی طرفین مطلع نیستند، برخی افرادی که آگهی خود را منتشر می‌کنند اصلاً قصد ازدواج دائم ندارند. این گونه آشنایی‌ها گاه بعد از اتفاقات ناخوشایندی که می‌افتد به بدبینی عمیق نسبت به جنس مخالف یا ازدواج در دختر و پسر‌ها منجر می‌شود.

محمدی با بیان اینکه با پدیده وارونگی در ازدواج مواجه هستیم، خاطر نشان کرد: این پدیده وارونگی به ایجاد این چنین کانال‌هایی برای معرفی افراد به یکدیگر دامن می‌زند. علاقه پسر به ازدواج با یک دختر و مطرح شدن تقاضای ازدواج از سوی پسر اتفاقی مطلوب است، اما متأسفانه با شرایطی مواجهیم که پسران علاقه‌ای به تشکیل زندگی ندارند، اما بسیاری از دختران به تشکیل زندگی و تجربه همسری و مادری تمایل دارند. یک دلیل این وارونگی نیز وجود برخی دختران در دسترس و ارزان است که هرچند کم هستند، اما باعث می‌شوند برخی پسران نیاز‌های جسمی و روحی خود را خارج از حریم ازدواج قانونی به هر روشی که بخواهند، تأمین کنند و دیگر دردسر‌های مالی و غیرمالی ازدواج را هم متحمل نشوند.

دلایل معیشتی و اقتصادی در کنار برخی دلایل فرهنگی می‌تواند از دلایل ایجاد عدم علاقه پسران به ازدواج یا همان پدیده وارونگی باشد، مسلما در ایجاد این اتفاق دلایل فرهنگی متعددی مؤثر هستند.

واسطه گری برای ازدواج اتفاقی است که به دلایلی در جامعه ما کمرنگ شده است، اما به نظر می‌رسد واسطه گران اینترنتی که به جیب خود هم در این میان توجه دارند و تنها با دغدغه فرهنگی وارد این کار نشده اند، نمی‌توانند جایگزین مناسبی برای خانواده ها، گروه‌های دوستان و یا مساجد باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha