مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: عراق نیز باید متعهد به رهاسازی آب و تخصصی سهم آب شود.

عراق باید متعهد به رهاسازی آب در تالاب هورالعظیم شود

سلامت نیوز:مدیرکل مدیریت بحران خوزستان گفت: عراق نیز باید متعهد به رهاسازی آب و تخصصی سهم آب شود.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،کیومرث حاجی‌زاده  با اشاره به آتش‌سوزی مجدد در تالاب هورالعظیم در بخش عراق اظهار کرد: باتوجه به اینکه شرایط برای آتش‌سوزی در تالاب هورالعظیم مهیا است، پس از اطفای اولیه آتش در این تالاب، مجددا دچار آتش‌سوزی شد.

وی با بیان اینکه وضعیت انتشار دود در شهرهای استان به یک معضل تبدیل شده، افزود: مناسب‌ترین راه‌حل برای این موضوع رهاسازی آب از رودخانه کرخه است و به همین دلیل در روزهای ابتدایی رخ داد این حادثه کمیته‌ای برای رهاسازی آب تشکیل شد و راه‌های جلوگیری از این عملیات مورد بررسی قرار گرفت.

مدیرکل مدیریت بحران خوزستان با تاکید بر اینکه عراق نیز باید متعهد به رهاسازی آب و تخصصی سهم آب شود، گفت: وزارت امور خارجه باید طرف عراقی را پای کار بیاورد و دولت عراق را موظف به ورود در عملیات‌ها کند، اینکه تا چه میزان می‌توان کشور عراق را وارد عملیات‌های اطفاء کرد بسیار مهم است و باید با جدیت بررسی شود.

حاجی زاده با بیان اینکه عملیات اطفا در اولین آتش‌سوزی به صورت کامل انجام شد، افزود: مجدد تقاضای ورود هواپیمای آبپاش به استان اعلام شده است و هماهنگی‌های لازم در این خصوص در حال انجام است.

وی یادآور شد:‌ بهترین راه‌حل برای آتش‌سوزی این است که آب مورد نیاز از کرخه رهاسازی شود و باید برای انجام این کار، مجوزهای لازم را سریع‌تر اخذ کرد.




برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha