سرپرست علمی تیم درمان دانش آموزان شین آباد با بیان اینکه برخی افراد دانش آموزان شین آبادی را برای اعزام به خارج از کشور تحت فشار روحی قرار می‌دهند، تاکید کرد که ایران تجربه بسیار زیادی در زمینه درمان سوختگی دارد.

تایید برنامه درمان دختران شین‌آباد از سوی متخصصان آمریکایی

سلامت نیوز:سرپرست علمی تیم درمان دانش آموزان شین آباد با بیان اینکه برخی افراد دانش آموزان شین آبادی را برای اعزام به خارج از کشور تحت فشار روحی قرار می‌دهند، تاکید کرد که ایران تجربه بسیار زیادی در زمینه درمان سوختگی دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایسنا، دکتر سیدابوالحسن امامی در نشست بررسی روند درمان دانش آموزان شین آبادی با بیان اینکه نسج پوشاننده در بیماران سوخته به هیچ عنوان تبدیل به پوست طبیعی نمی‌شود، تاکید کرد: سال 92 مرحله اول درمان سوختگی این دانش آموزان در مراکزی انجام شد و به طور قابل قبول پایان یافت. بعد از آن نیز عوارضی برای این دانش آموزان ایجاد شد که بر اساس شدت آن باید به آن رسیدگی می‌شد. اولین برخورد با یک اندام سوخته بازگرداندن فعالیت آن عضو است نه اینکه همه فکر خود را متوجه زیبایی آن کنیم. در عین حال بعد از آن باید در هر مرحله به زیبایی عضو آسیب دیده نیز توجه کنیم.

وی ادامه داد: این دختران در حال رشد هستند و نیاز به درمان‌های مختلفی دارند. از زمانی که وزیر بهداشت دستور انجام این کار را داده و وظیفه آن را به بیمارستان حضرت فاطمه (س) محول شد، کارها تقسیم شد و همه همکاران اقدامات را به نحو شایسته‌ای انجام دادند.

امامی افزود: بخشی از جوی که در جامعه به وجود آمده طبیعی است، اما از طرف دیگر برخی افراد این دختران را تحت فشار روحی قرار می‌دهند و می‌گویند که در خارج از کشور کارهایی برای شما انجام می‌شود. این در حالیست که ما تجربه این موضوع را داریم. برای مثال دختربچه‌هایی که بعد از انقلاب دچار سوختگی با اسید شدند، در ایران درمان شدند، اما به دلیل همین جو به آلمان اعزام شدند. برای هر تخت بیمارستانی در آن زمان 3000 مارک پرداخت شد. برخی پزشکان نیز از این اتفاق سوء استفاده و برای هر بیمار انواع و اقسام مشاوره‌ها را می‌نویسند. زمانی که این دختران به ایران برگشتند کار زیادی برایشان انجام نشده بود و اقدامات انجام شده نیز در ایران قابل دسترسی بود.

سرپرست علمی تیم درمان دانش آموزان شین آباد ادامه داد: ظاهرا وکیلی صحبت می‌کند و می‌گوید این کارها برای دانش آموزان انجام نشده است. او هم اطلاعی از نحوه درمان ندارد و جوی ایجاد و در نهایت باعث شد دانش آموزان پلاک‌هایی در دست بگیرند و بگویند اعزام به خارج از کشور حق مسلم ماست. ما در کنگره سوختگی اسفند 96 دانش آموزان را به پزشکی قانونی نشان دادیم و آنها نیز روند درمان را تایید کردند.

تایید برنامه درمان دختران شین‌آبادی از سوی متخصصان آمریکایی

امامی در ادامه تصریح کرد:‌ به دلیل برخی تبلیغات، همکاران ما در آمریکا اعلام همکاری کردند. مدارک برای آنها ارسال و طرح‌های آینده نیز به آنها گفته شد. آنها نیز طرح درمان دانش آموزان را تایید کردند. با توجه به اینکه بیمارستان حضرت فاطمه (س) برای درمان این دانش آموزان نیاز به دستگاه لیزر دارد با شرکتی خصوصی قراردادی برای خرید آن بسته شده است.

وی اضافه کرد: در کشور آمریکا که در زمینه سوختگی نیز پیشرفته است، یک یا دو مرکز سوختگی بیشتر ندارند. با توجه به تحقیقاتی که انجام شد مشخص شد پنج ایالت در آمریکا فقط 20 تخت سوختگی دارند و تنها چند فرد مسن که سوختگی با چای و قهوه داشتند در آن بستری شدند. یک مرکز سوختگی نیز برای سربازان آمریکایی ایجاد شده است که تجربه‌های ایران را در زمینه درمان سوختگی ندارند. ما در اینجا نوزاد 9 ماهه‌ای داریم که در قابلمه آش می‌افتد.

وی تاکید کرد:‌ وزیر بهداشت در مصاحبه‌ای تاکید کرد که "اگر این دانش آموزان به مرکزی در خارج از کشور نیاز داشته باشند که در ایران نباشد، حتی اگر کشور بودجه نداشته باشد، من با بودجه شخصی خود آنها را برای درمان می‌فرستم" اما خبرگزاری‌ها بخش اول این موضوع را منعکس نکردند و تنها اعلام کردند که وزیر بهداشت گفته است من آنها را با بودجه شخصی خود برای درمان اعزام می‌کنم.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha