سه‌شنبه ۹ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۶

زنان جامعه ایران همچنان درگیر برخی مسائل ابتدایی خود هستند تا به آن‌ها دست پیدا كنند در همین راستا روز یك‌شنبه فریده اولادقباد، رییس فراکسیون زنان مجلس از دیدار اعضای فراکسیون زنان با انجمن زنان دیپلمات دروزارت امور خارجه خبر داد و گفت كه این دیدار با هدف توسعه روابط بین المللی با محوریت زنان شایسته و با تجربه انجام می شود، به طورحتم زنانی که از توانمندی های لازم در صلح و آرامش برخوردار هستند؛ باید دراین حوزه ها مورد توجه قرارگیرند.

در جست‌وجوی حقوق زنان

سلامت نیوز:زنان جامعه ایران همچنان درگیر برخی مسائل ابتدایی خود هستند تا به آن‌ها دست پیدا كنند در همین راستا روز یك‌شنبه فریده اولادقباد، رییس فراکسیون زنان مجلس از دیدار اعضای فراکسیون زنان با انجمن زنان دیپلمات دروزارت امور خارجه خبر داد و گفت كه این دیدار با هدف توسعه روابط بین المللی با محوریت زنان شایسته و با تجربه انجام می شود، به طورحتم زنانی که از توانمندی های لازم در صلح و آرامش برخوردار هستند؛ باید دراین حوزه ها مورد توجه قرارگیرند.

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل ازقانون ، نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، گفته بود كه زنان حتی دربسیاری از تعاملات بین‌المللی و روابط دیپلماسی که براساس گفت وگو و مذاکره باشد، موفقیت هایی را درسطوح بین المللی کسب کردند.

 

رییس فراکسیون زنان مجلس، تاکید کرد: به طورقطع تعامل میان زنان مجلس شورای اسلامی و زنان موثر درسطوح تصمیم گیری، تصمیم سازی، قانون‌گذاری با وزارتخانه های مرتبط، مشاور امور بانوان درسطح بالای مدیریتی باید افزایش پیدا کرده و از نظرات و پیشنهادات آن‌ها درحوزه زنان، اقتصادی، فرهنگی و ورزشی استفاده شود.

بعد از آن فاطمه حسینی، عضو فراکسیون زنان مجلس با اشاره به حکم برنامه توسعه ششم مبنی بر اختصاص ۳۰ درصد پست‌های مدیریتی به زنان، از سهم زنان در پست‌های مدیریتی در برخی استان‌ها که کمتر از ۱۰درصد است، انتقاد کرد. فاطمه حسینی در رابطه با اختصاص 30درصد پست‌های مدیریتی به زنان تا پایان برنامه ششم با بیان اینکه اجرای تدریجی این مصوبه در دستور کار دولت است، گفت:« فراکسیون زنان مجلس در جایگاه نظارتی خود پیگیری لازم را برای اجرای این مصوبه خواهد داشت».

نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات و اسلامشهر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه وزارت علوم می‌تواند به به‌کارگیری زنان در پست‌های مدیریتی و شکسته شدن سقف شیشه‌ای کمک کند، افزود:« زنان توانمند زیادی برای انتصاب پست‌های مدیریتی داریم که شایسته است از ظرفیت آنان برای توسعه کشور بهره برد».

وی ادامه داد:« متاسفانه با وجود بیش از 140 دانشگاه در کشور اما تنها دو یا سه زن به عنوان روسای دانشگاه فعالیت می‌کنند و در دوران ریاست آقای غلامی نیز توجهی به بکارگیری زنان در پست‌های مدیریتی نشده و شاهد اتفاق خوبی در این زمینه نیستیم».

این نماینده مردم در مجلس دهم یادآور شد:« در دیدار با وزیر امور خارجه موضوع استفاده از مشاوران و معاونان زن را پیگیری کردیم که در قالب تذکر کتبی و سپس سوال از وزیر این موضوع مطرح و سال گذشته سوال در کمیسیون امنیت ملی پیگیری شد و وزیر پاسخ داد». حسینی ادامه داد:« وزیر وعده انتصاب سه سفیر زن از میان 126 نمایندگی ایران در کشورهای دنیا را داد البته یک سفیر در دولت قبل داشتیم که مقرر شد دو نفر دیگر معرفی کند که یک نفر تازه معرفی و حکم وی تایید شد و در حال حاضر منتظر هستیم که وزیر به وعده خود عمل و سفیر سوم را نیز معرفی کند؛ هر چند باوجود 126 پست سفارت انتصاب تنها سه سفیر زن صورت خوشی ندارد».

عضو فراکسیون زنان مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:«متاسفانه در برخی استان‌ها حتی 10 درصد پست‌های مدیریتی نیز به زنان اختصاص نیافته بنابراین نیاز است پیگیری این موضوع در دستور کار قرار گیرد تا بتوان به صورت عملیاتی آن را در دستور کار قرار داد البته مجلس و دولت باید نسبت به این مطالبه جامعه زنان پاسخگو باشند و آن را به صورت جدی پیگیری کنند».

  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha