سخنگوی اورژانس کشور بیان کرد: افراد با رعایت چند نکته ساده مانند حفظ آب بدن، پوشیدن لباس مناسب، اجتناب از ترددهای غیرضروری و غیره می‌توانند از بروز گرمازدگی در هوای گرم تابستان پیشگیری کنند.

چند راهکار ساده برای پیشگیری از گرمازدگی

سلامت نیوز:سخنگوی اورژانس کشور بیان کرد: افراد با رعایت چند نکته ساده مانند حفظ آب بدن، پوشیدن لباس مناسب، اجتناب از ترددهای غیرضروری و غیره می‌توانند از بروز گرمازدگی در هوای گرم تابستان پیشگیری کنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،مجتبی خالدی با توجه به افزایش دمای هوا و افزایش احتمال بروز گرمازدگی، گفت: ابتدا به افراد توصیه می‌شود تا حد امکان از تردد‌های غیرضروری در ساعات اوج تابش نور خورشید خودداری کنند و یا در صورت تردد از کلاه، سایه‌بان و به طور کلی لباس‌های محافظت کننده استفاده کنند.

وی افزود: هم‌چنین به افراد توصیه می‌شود در صورت تردد در سطح شهر تا حد امکان به مدت طولانی در معرض نور خورشید نباشند و به محض بازگشت به منزل دوش آب سرد بگیرند.

سخنگوی اورژانس کشور با بیان اینکه زمانی‌که دمای هوا افزایش می‌یابد، میزان تعریق نیز بیشتر می‌شود، تصریح کرد: بنابراین افراد علاوه بر مصرف آب فراوان باید دقت داشته باشند، نوشیدنی‌های حاوی کافئین که ادرارآور هستند را مصرف نکنند؛ زیرا این مساله موجب از دست رفتن الکترولیت‌های مفید بدن می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: هم‌چنین توصیه می‌شود افراد از قرار گرفتن در معرض وسایلی که گرما و حرارت تولید می‌کنند، مانند خودرو، فن کولر گازی و ... خودداری کنند؛ زیرا قرار گرفتن در معرض این وسایل احتمال گرمازدگی را به دلیل انعکاس گرما و حرارت، افزایش می‌دهد.

خالدی خاطرنشان کرد: اگر افراد به دنبال احساس گرما دچار علائم گرمازدگی مانند تهوع، سردرد، استفراغ، درد شکم و ... شدند می‌توانند با اورژانس تماس بگیرند و از خدمات مشاوره یا حضوری امدادگران بهره‌مند شوند.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha