چهارشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۶

زندانیان چک با ۹۳۰۰ نفر شلوغ‌ترین دسته محکومان غیرعمد را شامل شده و در مقابل بدهکاران دیه ناشی از حوادث کارگاهی تنها با ۹۰ زندانی، کم جمعیت‌ترین طیف زندانیان غیرعمد را شامل می‌شوند.

اصفهان بیشترین زندانی غیرعمد را دارد

سلامت نیوز:زندانیان چک با ۹۳۰۰ نفر شلوغ‌ترین دسته محکومان غیرعمد را شامل شده و در مقابل بدهکاران دیه ناشی از حوادث کارگاهی تنها با ۹۰ زندانی، کم جمعیت‌ترین طیف زندانیان غیرعمد را شامل می‌شوند.


به گزارش‌ سلامت نیوز به نقل از ابتکار ، استان اصفهان با میزبانی از یکهراز و 660 محبوس نیازمند بیشترین زندانی را به دلیل ارتکاب جرایم غیرعمد به خود اختصاص داده است.در رتبه‌های بعدی این فهرست استان‌های فارس با ۱۳۴۶ محبوس، تهران با ۸۸۰ محکوم و گیلان با ۸۶۶ بدهکار مالی و دیه قرار دارد.


طبق این آمار نزدیک به یک چهارم زندانیان غیرعمد تنها در دو استان فرهنگی «اصفهان» و «فارس» نگهداری می‌شوند که نبود برخی از مولفه‌های منتهی به حبس، منجمله همجواری برخی استان‌ها با همسایگان ناامنی چون عراق و پاکستان یا رواج قاچاق مواد مخدر در شهرهای همجوار با خاک افغانستان چندان توجیه منطقی ندارد.

در حال حاضر بیش از ۱۳ هزار زندانی غیرعمد در زندان‌های سطح کشور حبس هستند که ۹۹ درصد این افراد به دلیل محکومیت مالی و تنها یک درصد آن‌ها بابت ناتوانی در تامین بدهی دیه در بند حضور دارند.

زندانیان چک با ۹۳۰۰ نفر شلوغ‌ترین دسته محکومان غیرعمد را شامل شده و در مقابل بدهکاران دیه ناشی از حوادث کارگاهی تنها با ۹۰ زندانی، کم جمعیت‌ترین طیف زندانیان غیرعمد را شامل می‌شوند. در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، زندانیان دیات رانندگی با کاهش چشمگیری به تعداد ۳۰۰ نفر رسیده است که با پیگیری ستاد دیه و با عنایت به آثار قانون جدید بیمه اجباری شخص ثالث این دسته از بدهکاران نیز به زودی آزاد خواهند شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha