تامین اجتماعی :هیچ خبری برای مستمری بگیران نداری دبیرکل بیمه‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمعیت 77 درصدی مستمری بگیران تامین اجتماعی خبر می دهد که زیر خط فقر هستند.

77درصد مستمری بگیران تامین اجتماعی زیر خط فقر هستند

سلامت نیوز:تامین  اجتماعی :هیچ خبری برای مستمری بگیران نداری دبیرکل بیمه‌های اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از جمعیت 77 درصدی مستمری بگیران تامین اجتماعی خبر می دهد که زیر خط فقر هستند.

 

به گزارش سلامت نیوز به نقل از خراسان ،به گفته وی هم اینک مستمری دریافتی خانوار شهری ۴۱ درصد متوسط هزینه آن ها را پوشش می‌دهد. شرایط این روزهای جامعه و گرانی هایی که هر روز بیشتر می شود، درک این مسئله را بسیار ساده کرده است و در این بین بیش از هر قشر دیگری این مستمری بگیران هستند که با مشکلات زندگی دست و پنجه نرم می کنند. گاهی خوانندگان روزنامه که از مستمری بگیران هستند در پیام های مکرر برای ما از تنگناهای زندگی می نویسند.

 

یکی از مخاطبان برای ما نوشت: به آقای ربیعی و بقیه دار و دسته تامین اجتماعی بگویید اگر به فکر سفره خالی مستمری بگیران هستید! کمی هم حساب و کتاب کنید ببینید آیا با این ارقام زندگی می گذرد! خواننده دیگری هم با اشاره به این که چرا باید مستمری بگیران تامین اجتماعی مورد بی مهری قرار گیرند ؟! ادامه داد: با وجود ادعای برخی مسئولان، گرانی ها وتورم زلزله برای مستمری بگیران تامین اجتماعی و بزرگ ترین ضربه برپیکر خانواده های این قشر بوده!

۷۷درصد مستمری‌بگیران زیر خط فقرند
حال این دبیرکل بیمه‌های اجتماعی وزارت رفاه است که خبر می دهد، ۷۷درصد مستمری‌بگیران زیر خط فقرند.  به گفته وی هم اکنون مستمری دریافتی خانوار شهری ۴۱درصد متوسط هزینه آن ها را پوشش می‌دهد.
به گزارش  فارس، اسماعیل گرجی پور با بیان این که طی سال ۴۸تا ۵۷دستمزد اسمی 16.1 درصد رشد داشت، اما از سال ۹۰تا ۹۵به طور متوسط شاهد رشد ۲۳درصدی بودیم افزود: البته رشد حداقل مزد واقعی عمدتا غیر از سال ۶۸تا ۸۹که ۶درصد بوده در دیگر دوره‌ها رشد منفی را تجربه کرده است؛ بنابراین می‌توان گفت قدرت واقعی خرید مردم کاهش یافته است.
وی ادامه داد: میانگین برقراری مستمری هم به قیمت ثابت از سال ۹۲به دلیل کنترل تورم در کشور رشد بیشتر از تورم داشته اما به تازگی با نوسانات شدید در بازار، قطعا دوباره با کاهش قدرت خرید مستمری‌بگیران مواجه خواهیم شد.گرجی پور گفت: ۷۷درصد مستمری بگیران سازمان تامین اجتماعی با فرض این که مسکن نداشته باشند زیر خط فقر هستند و ۳۵درصد مستمری‌بگیران بازنشستگی زیر خط فقر ند.وی ادامه داد: حدود ۲۰درصد از مستمری بگیران تامین اجتماعی کمتر از حداقل دستمزد مستمری می‌گیرند و ۶۲درصد بین حداقل تا دو برابر حداقل مستمری دریافت می‌کنند.
گرجی پور با اشاره به جزئیاتی از نظام چندلایه تامین اجتماعی که به عنوان یکی از مهم ترین برنامه‌های رفاهی دولت در برنامه ششم توسعه دنبال می‌شود، اظهار کرد: جمعیت زیرخط فقر که در معرض مخاطره هستند در لایه مساعدت نظام چندلایه قرار می‌گیرند.در عین حال با وجود شرایط نابه سامان کنونی جامعه اما به نظر می رسد سازمان تامین اجتماعی به عنوان نهادی حمایتی درجهت تحقق عدالت اجتماعی برای مردم هیچ برنامه ای برای کاهش فاصله دریافتی مستمری بگیران ندارد.
به گفته مدیرکل امور فنی مستمری های سازمان تامین اجتماعی ،تا زمانی که افزایش منابع وجود نداشته باشد امکان افزایش مستمری هم برای افراد تحت پوشش  وجود ندارد. محمد علی جنانی در گفت وگو با خراسان ادامه داد:  سازمان تامین اجتماعی دو ماده 96 و 111 را هر ساله اجرا می کند . بر اساس  ماده 96 حقوق مستمری بگیران هر سال باید متناسب با نرخ تورم رشد کند که این مسئله در ابتدای امسال لحاظ شد و بر مبنای ماده 111 نیز میزان افزایش حداقل بگیران در مستمری باید متناسب با افزایش حقوق و دستمزد باشد که این امر نیز هر سال انجام می شود.
وی خاطرنشان کرد: به غیر از این موارد ؛ تکلیف دیگری مبنی بر افزایش حقوق مستمری بگیران بر عهده تامین اجتماعی نیست. مدیر کل امور فنی مستمری های تامین اجتماعی تاکید کرد:  اگر تامین منابعی صورت بگیرد افزایش مستمری هم انجام می شود ولی اکنون افزایش منابعی نداشته ایم که بتوانیم در این زمینه اقدامی انجام دهیم . بنابراین خبر خاصی برای مستمری بگیران ندارم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • مهراب ۱۲:۳۳ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۲
    1 0
    lمگر بازنشسته ها هم زندگی دارند یا باید حرف بزنند.همین که در موردشون حرفی زده میشه از سرشون هم زیادی.بیت المال مال سرمایه داراست.