فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه وضعیت ابتلا در کشور نگران کننده نیست، خاطرنشان کرد: به افرادی که به کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان سفر می‌کنند، توصیه می‌شود در طول سفر، بهداشت را به خوبی رعایت کنند.

میزان ابتلا به وبا در کشور نگران کننده نیست

سلامت نیوز: فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری با بیان اینکه وضعیت ابتلا در کشور نگران کننده نیست، خاطرنشان کرد: به افرادی که به کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان سفر می‌کنند، توصیه می‌شود در طول سفر، بهداشت را به خوبی رعایت کنند.

به گزارش سلامت نیوز، مسعود مردانی در گفت‌و‌گو با آنا با توجه به شیوع بیماری وبا در فصل تابستان، گفت: در ابتدای فصل تابستان تک‌گیری بیماری وبا در کشور ایران به دلیل تردد زائران و مسافران از کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان اجتناب‌ناپذیر است.

وی با بیان اینکه ایرانیان در این فصل باید بهداشت را به خوبی رعایت و از ابتلا به وبا پیشگیری کنند، افزود: در حال حاضر خوشبختانه مشکلی زیادی در خصوص ابتلا به وبا در کشور گزارش نشده است.

این فوق تخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری تاکید کرد: اگر مردم هوشیار باشند و از عوامل خطر دوری کنند، دچار این بیماری خطرناک نمی‌شوند.

مردانی در خصوص راه‌های انتقال این بیماری، گفت: مصرف آب و غذای آلوده و عدم شست‌و‌شوی مناسب دست‌ها پس از اجابت مزاج از مهم‌ترین راه‌های ابتلا به بیماری وبا است.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: هم‌چنین استفاده از حوله افراد دیگر برای خشک کردن دست و صورت از دیگر راه‌های انتقال بیماری است.

وی تماس با ادرار و مدفوع افراد آلوده را از دیگر راه‌های انتقال وبا به سایر افراد دانست و بیان کرد: به افرادی که به کشورهای عراق، پاکستان و افغانستان سفر می‌کنند توصیه می‌شود در طول سفر، بهداشت را به خوبی رعایت کنند.

مردانی گفت: مهم‌ترین گام برای پیشگیری از این بیماری رعایت بهداشت است. متاسفانه وبا در صورت بروز می‌تواند جان بیماران را با خطر مواجه کند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha