معاون مشارکت اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور اعلام کرد که نمی‌توانیم بگوییم تکدی‌گری و بحث کودکان کار یک روز به اتمام می‌رسد.

نمی‌توانیم بگوییم تکدی‌گری و کارِ کودک روزی به اتمام می‌رسد

سلامت نیوز:معاون مشارکت اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور اعلام کرد که نمی‌توانیم بگوییم تکدی‌گری و بحث کودکان کار یک روز به اتمام می‌رسد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایلنا، کمال اکبری (معاون مشارکت اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور) در نشست بررسی وضعیت کودکان بازمانده از تحصیل ایرانی و افغان گفت: آمار دقیقی از کودکان بازمانده از تحصیل نداریم و علت این است که این آمار از طریق شناسایی کودکان از روی کارت ملی صورت می‌گیرد، اما کودکان بسیاری داریم که هویت ثبت شده ندارند.

او تاکید کرد که قرار است با همکاری دستگاه‌های ذی‌ربط این آمار استخراج و تا سه هفته دیگر مشخص شوند.

اکبری در ادامه با اشاره به دستاورد دیگر این جلسه گفت: راهکارهای عملیاتی توسط نمایندگان دستگاه‌ها و مسوولان سازمان‌های مردم‌نهاد ارائه شد. آنها تنگناها و چالش‌ها را مطرح و ما نیز به دنبال مشارکت حداکثری سازمان‌های مردم‌نهاد در بحث مداخله‌گری در حوزه اجتماعی هستیم.

او تاکید کرد: وزارت کشور نقش ساماندهی دارد و تمامی تلاش این است که همه سازمان‌ها و نهادها پای کار بیایند و این جلسات با این هدف برگزار می‌شود.

معاون مشارکت اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در پاسخ به این سوال که شهردار تهران در نشست خبری خود عنوان کرده بود که تکدی‌گری را در تهران تا سال آینده به صفر خواهد رساند و آیا این امکان‌پذیر است یا خیر، بیان داشت: این موضوع مورد تاکید همه دستگاه‌ها است و به همین خاطر همه پای کار آمدند تا مشکلات و آسیب‌ها را کاهش دهند. اما به دلیل زایشی که این قضیه دارد نمی‌توانیم بگوییم تکدی‌گری و بحث کودکان کار یک روز به اتمام می‌رسد.

اکبری تاکید کرد که برای تحقق چنین وعده‌ای نیاز است که همه معضلات پایه‌ای مرتفع شود و زیرساخت‌های لازم ایجاد گردد.

معاون مشارکت اجتماعی سازمان امور اجتماعی وزارت کشور در پایان گفت:‌ باید اراده جدی برای تحقق این موضوع داشته‌ باشیم و همه دستگاه‌ها و به ویژه رسانه به صورت مصرانه پای کار بیایند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha