یک متخصص کودکان با بیان اینکه کولیک در شیرخواران خود به خود بهبود می‌یابد، تصریح کرد: توصیه می‌شود والدین برای تسکین درد و بی‌قراری فرزندشان از دارو استفاده نکنند.

والدین برای تسکین بی‌قراری نوزادان از دارو استفاده نکنند

سلامت نیوز:یک متخصص کودکان با بیان اینکه کولیک در شیرخواران خود به خود بهبود می‌یابد، تصریح کرد: توصیه می‌شود والدین برای تسکین درد و بی‌قراری فرزندشان از دارو استفاده نکنند.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،اکبر کوشانفر  درباره کولیک در شیرخواران، گفت: کولیک دردی است که ابتدا به صورت تشدید شونده در شیرخواران ایجاد و پس رسیدن به نقطه اوج به طور ناگهانی قطع می‌شود. عمدتا کولیک در شیرخواران به صورت خود به خود تا 6 ماهگی الی یک سالگی برطرف می‌شود و نیاز به تجویز دارو ندارد.

وی افزود: درد ناشی از کولیک معمولاٌ قبل از مصرف شیر یا در فواصل مصرف شیر ایجاد می‌شود، به گونه‌ای که شیرخوار قادر به ادامه تغذیه نیست و دچار بی‌قراری و درد شدید می‌شود.

این متخصص کودکان با بیان اینکه دل درد ناشی از کولیک معمولاٌ 10 الی 15 دقیقه به طول می‌انجامد، یادآور شد: توصیه می‌شود والدین در این مدت، برای تسکین درد و بی‌قرار شیرخوار به جای خوراندن دارو به آرامی شکم فرزندشان را ماساژ دهند تا کودک به آرامش برسد.

کوشانفر تصریح کرد: پس از تسکین درد، شیرخوار احساس ضعف شدیدی دارد که در این موارد توصیه می‌شود از شیر مادر تغذیه شود.

این استاد دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود شیرخوارانی که دچار کولیک هستند به هیچ عنوان پستانک مصرف نکنند، زیرا استفاده از آن موجب ورود هوا به معده و تشدید درد می‌شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha