قائم مقام معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به آمار بالای سوختگی در ایران، در عین حال نسبت به استفاده غیرقانونی و غیرایمن از کابل‌های برق و به دنبال آن سوختگی‌های شدید و قطع عضو هشدار داد.

استفاده غیرقانونی از کابل‌های برق و بروز سوختگی‌های شدید

سلامت نیوز:قائم مقام معاونت درمان وزارت بهداشت با اشاره به آمار بالای سوختگی در ایران، در عین حال نسبت به استفاده غیرقانونی و غیرایمن از کابل‌های برق و به دنبال آن سوختگی‌های شدید و قطع عضو هشدار داد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از ایسنا،دکتر طیب قدیمی  درباره روش‌های پیشگیری از سوختگی گفت: در زمینه پیشگیری از سوختگی،  وزارت بهداشت و انجمن سوختگی کشور برنامه‌هایی را در نظر گرفته‌اند، اماباید نهادهای فرهنگی - اجتماعی هم دراین برنامه‌ها شرکت کنند. آنها می‌توانند با انیمیشن‌سازی به مردم راه‌های یپیشگیری از سوختگی را آموزش دهند؛  همان‌طور که برای تشویق و ترغیب مردم به بستن کمربند ایمنی در اتومبیل اقداماتی را انجام دادند.

وی افزود: ما باید به خانواده‌ها یاد دهیم در تفریح چگونه آتش درست کنند، یا استاندارد وسایل تولید انرژی و پخت و پز باید چگونه باشد، در این زمینه وزارت صنعت و معدن نیز می‌تواند کمک کند. چگونگی استفاده از وسایل پخت و پز نیز باید فرهنگسازی شود.

قدیمی با بیان اینکه آمار سوختگی در کشور بسیار بالاست و حدود  ۲۵ تا ۳۰ هزار نفر به دلیل عارضه سوختگی در بیمارستان‌ها بستری می‌شوند، گفت: بسیاری از این سوختگی‌ها مربوط به آسیب الکتریکی است. برخی افراد در استفاده غیرقانونی از کابل‌های برق دچار آسیب‌های شدید سوختگی می‌شوند. برخی افرادی که درحاشیه شهر زندگی می‌کنند در برخی مواقع به طور غیرمجاز از سیم‌های برق استفاده می‌کنند که این کار ممکن است منجر به قطع عضو فرد شود. برای جلوگیری از چنین پیامدهایی باید اقداماتی انجام شود.

وی در پایان گفت: موضوع سوختگی، بحثی اجتماعی است که رسانه‌ها نیز باید به کمک آیند. تلاش باید بر این باشد که جامعه را به سمتی سوق دهیم که عوارض و وقوع سوختگی را کاهش دهیم.




    ایران کیش

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha