یکشنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۳:۴۹
کد خبر: 250320

به تازگی یک چالش ترسناک در رسانه های اجتماعی دنیا در مسیر فراگیرتر شدن قرار گرفته است. این بار هم خانواده ها و مقامات کشورهای مختلف دنیا بیم آن دارند که این بازی آنلاین، پدیده ای مشابه «نهنگ آبی» باشد و جان جوانان و به خصوص نوجوانان را به خطر اندازد.

«مومو»ی قاتل در واتس اپ!

سلامت نیوز: به تازگی یک چالش ترسناک در رسانه های اجتماعی دنیا در مسیر فراگیرتر شدن قرار گرفته است. این بار هم خانواده ها و مقامات کشورهای مختلف دنیا بیم آن دارند که این بازی آنلاین، پدیده ای مشابه «نهنگ آبی» باشد و جان جوانان و به خصوص نوجوانان را به خطر اندازد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از روزنامه خراسان، هرچند درباره «نهنگ آبی» حرف و حدیث های فراوانی به وجود آمده که از اساس ماهیت آن را زیرسوال می برد اما ظاهرا این چالش، جدی تر از «نهنگ آبی» است و طرفدارانش را برنامه ریزی تر شده به خشونت ترغیب می کند. به گزارش مهر و در ادامه، اطلاعات بیشتری درباره این چالش خواهید خواند.


چالشی در بستر واتس اپ
این بازی که در هفته های اخیر در شبکه واتس اپ و در چندین کشور مشاهده شده و به طور کلی از طریق واتس اپ گسترده می شود، چالشی متفاوت به راه انداخته است.
 در قدم اول، شماره تماسی ناشناس، کاربران را به چالش دعوت می کند تا به «مومو(Momo)» پیامی ارسال کنند. در مرحله بعد و پس از ارسال پیام، تصاویر ترسناک و پیام های خشونت آمیز ی برای کاربر ارسال می شود. این بازی فراگیر با تصویر ترسناک زنی مرتبط شده که به حساب کاربری اینستاگرام یک عروسک ساز ژاپنی تعلق دارد.


چالشی برای تشویق به خشونت
هم اکنون تصور می شود، «مومو» با خودکشی یک دختربچه ۱۲ ساله در آرژانتین مرتبط باشد. همین موضوع، سبب شده عده ای آن را شبیه بازی «نهنگ آبی» اعلام کنند که  ادعا می شدسال گذشته با مرگ چند فرد در روسیه مرتبط بود. هنوز مشخص نیست انگیزه اصلی این بازی و سازندگان آن چیست اما مقامات هشدار داده اند که احتمالا فرستندگان ناشناس پیام اولیه، از بازی برای سرقت اطلاعات یا تشویق به خشونت و خودکشی استفاده می کنند. این چالش در چند کشور از جمله آرژانتین، مکزیک، آمریکا، فرانسه و آلمان مشاهده شده است. به نظر می رسد در آمریکای جنوبی، محبوبیت بیشتری شامل این چالش شود که هدف اصلی آن نوجوانان هستند. به نوشته روزنامه «بوینوس آیرس تایمز»، دختر بچه ۱۲ ساله ای که احتمالا قربانی این بازی شده از تمام فعالیت های خود قبل از خودکشی فیلم برداری کرده است و مقامات معتقدند درگیر شدن با یک چالش، او را به خودکشی ترغیب کرده است.

به هرحال هیچ فردی به طور دقیق نمی داند «مومو» از کجا شروع شده و چه کسی این روند ترسناک را آغاز کرده و قرار است تا کجا ادامه پیدا کند. البته تاکنون هفت شماره تماس مرتبط با این بازی کشف شده است که پیش شماره آن ها به ژاپن و چند کشور در آمریکای جنوبی تعلق دارد. به همین منظور، از کاربران واتس اپ خواسته شده تا به درخواست شماره های ناشناس در واتس اپ به خصوص با عکس کاربری منتشر شده در این مطلب، پاسخ ندهند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha