عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی گفت: هماهنگی برخی از پزشکان با برخی داروخانه ها، شرکت های دارویی برای تجویز داروهای تولید شده آن ها خلاف قانون است.

تبانی برخی پزشکان برای ارجاع بیماران به آزمایشگاه‌ها و داروخانه‌های خاص

سلامت نیوز:عضو کمیسیون بهداشت و درمان  مجلس شورای اسلامی گفت: هماهنگی برخی از پزشکان با برخی داروخانه ها، شرکت های دارویی برای تجویز داروهای تولید شده آن ها خلاف قانون است.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از خانه ملت، بشیر خالقی در خصوص ایجاد قانون نانوشته ای بین برخی از پزشکان با برخی داروخانه ها و شرکت های داروسازی  برای تجویز داروهای خاص به بیماران، گفت: یک وقت هست که شرکت های دارو سازی برای معرفی داروهای خود به پزشکان بسته یا نمونه دارویی را برای هر پزشک می فرستند تا دارویشان  را تبلیغ کنند و به پزشک معرفی کنند که این موضوع اشکال ندارد اما اگر این شرکت ها  مخصوصاً با ارسال مشوق هایی از دکتر بخواهند که به جای مثلاً  دارویی که ممکن است برای بیمارمفید تر باشد، داروی آن ها را تجویز کند مرتکب عمل خلاف قانون شده اند.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی افزود: پزشک باید طبق تشخیص خود بهترین دارو را برای بیماری تجویز کند و هر عاملی که باعث شود دکتر هزینه اضافی یا طول درمان اضافی به مریض تحمیل کند، درست نیست. البته اثبات این موضوع مشکل است اما اگر مردم با چنین موردی برخورد کردند می توانند به نهاد های نظارتی اطلاع دهند و از پزشک شکایت کنند.

وی ادامه داد: در مورد داروخانه ها نیز معاونت نظارت بر درمان وزارت بهداشت باید نسبت به این مسائل هوشیار باشد و علی رغم نظارت درست، به شکایت های مردم توجه داشته باشند و بعد از آن  که مطمئن شد که فلان پزشک یا فلان داروخانه مرتکب تخلف شده است با آن برخورد کند.

این نماینده مردم در مجلس دهم ابراز داشت: از طرف دیگر وزارت بهداشت در داروخانه ها می تواند قوانین کنترلی اعمال کند و مثلاً داروهای خاص را در اختیار داروخانه های مشخصی قرار دهد تا نظارت بر نسخه پزشکان و دارخانه ها آسان تر شود. اما همه این ها مستلزم همکاری بیماران است بنده اگر مطمئن شوم که در مورد یک بیماری چنین اقدامی صورت گرفته است حتماً موضوع را پیگیری می کنم.

عضو کمیسیون بهداشت مجلس شورای اسلامی با بیان این که در مورد آزمایشگاه ها هم همین طور است، گفت: شما حتماً متوجه شده اید که برخی پزشکان آزمایشگاه ها و سونوگرافی های خاصی را به بیمار معرفی می کنند، البته ممکن است خود پزشک بدون ارتباط با صاحب آزمایشگاه تشخیص داده باشد که دقت فلان آزمایشگاه بهتر است اما  اگر با هماهنگی مسئولان آزمایشگاه این کار را انجام دهد  تخلف کرده و بخش نظارت بر درمان وزارت بهداشت باید به این گونه موارد هم دقت داشته باشد.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha