محققان دانشگاه راجرز آمریکا یک مچ بند هوشمند ساختند که قادر است با استفاده از حسگرهای زیستی تعداد ذرات از جمله سلول های خون، باکتری ها و سایر ذرات ارگانیک یا غیرارگانیک هوا را نیز شمارش کند.

شمارش تعداد سلول های خون با استفاده از مچ بند هوشمند

سلامت نیوز: محققان دانشگاه راجرز آمریکا یک مچ بند هوشمند ساختند که قادر است با استفاده از حسگرهای زیستی تعداد ذرات از جمله سلول های خون، باکتری ها و سایر ذرات ارگانیک یا غیرارگانیک هوا را نیز شمارش کند.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا ، این مچ بند از طریق ارتباط بی سیم با گوشی هوشمند قادر است مجموعه جدیدی ابزارهای سنجش وضعیت سلامت و نظارت بر محیط را در اختیار قرار دهد.


به گزارش پایگاه خبری ساینس دیلی،ابزارهای پوشیدنی فعلی تنها قادر به سنجش برخی از پارامترهای فیزیکی از جمله ضربان قلب و میزان فعالیت هستند. اما قابلیت شمارش تعداد سلول های مختلف موجود در جریان خون، فناوری سنجش سلامت را به سطح بالاتری ارتقا می دهد.


این مچ بند هوشمند از یک نوار پلاستیکی تشکیل شده که روی آن مدارات الکترونیکی انعطاف پذیر و یک حسگر زیستی به همراه یک لوله نازک تر از موی انسان تعبیه شده است. درون این لوله نازک الکترودهایی از جنس طلا وجود دارد. مدار الکتریکی این مچ بند کار پردازش سیگنال های الکتریکی را انجام می دهد و به یک میکروکنترلر مجهز است که اطلاعات را دیجیتالی کرده و با استفاده از فناوری بلوتوث آن را به صورت بی سیم مخابره می کند.


نمونه خون از طریق سوزن های بسیار کوچک گرفته شده و از درون لوله نازک عبور می کنند تا سلول های خونی در آن شمرده شوند. سپس اطلاعات به دست آمده به صورت بی سیم برای یک گوشی هوشمند اندروید ارسال می شود که در آن یک نرم افزار پس از پردازش اطلاعات، نتیجه را نمایش می دهد. این فناوری با گوشی های آیفون و سایر گوشی های هوشمند نیز سازگار است.
گزارش کامل این تحقیقات در نشریه Microsystems & Nanoengineering منتشر شده است.


برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha