یک متخصص مغز و اعصاب بیان کرد: گرفتگی عضلات پا در خواب در بیشتر موارد به دلیل کاهش الکترولیت‌های بدن رخ می‌دهد اما اگر به صورت مکرر فرد را درگیر کند نیاز به بررسی پزشکی و مصرف دارو دارد.

راه‌های درمان گرفتگی عضلات پا در خواب

سلامت نیوز:یک متخصص مغز و اعصاب بیان کرد: گرفتگی عضلات پا در خواب در بیشتر موارد به دلیل کاهش الکترولیت‌های بدن رخ می‌دهد اما اگر به صورت مکرر فرد را درگیر کند نیاز به بررسی پزشکی و مصرف دارو دارد.

به گزارش سلامت نیوز به نقل از آنا،سعید قزوینیان درباره اسپاسم دردناک پاها هنگام خواب، گفت: برخی افراد هنگام خواب دچار اسپاسم دردناک عضلات پا به خصوص ساق پا می‌شوند که این عارضه عمدتا خطرات جدی برای بیمار به همراه ندارد اما باید مورد توجه و درمان قرار بگیرد.

وی افزود: اسپاسم عضلات پا هنگام خواب عمدتا به دنبال کمبود الکترولیت‌های بدن از جمله منیزیم، کلسیم و سدیم اتفاق می‌افتد.

این متخصص مغز و اعصاب درباره راه‌های درمان این عارضه، بیان کرد: به افرادی که به خصوص در فصل تابستان دچار این عارضه می‌شوند توصیه می‌شود مقداری غذای خود را شور مصرف کنند یا همراه غذا دوغ بنوشند.

وی افزود: اگر افراد پس از مصرف غذای شور مجدد درگیر این علامت شدند باید به پزشک مراجعه کنند تا تحت دارو درمانی قرار بگیرند.

قزوینیان تصریح کرد: عمدتاً این دسته از افراد پس از یک دوره دارو درمانی بهبود می‌یابند و نیاز به درمان‌های پیچیده‌تر ندارند. اما در برخی موارد گرفتگی تکرار شونده پا می‌تواند نشان بیماری‌های خطرناکی باشد که باید تحت بررسی پزشک قرار بگیرد.

این متخصص مغز و اعصاب خاطرنشان کرد: به افرادی که دچار این علامت می‌شوند توصیه می‌شود هنگام خواب پاهای خود را در حالت مناسب قرار دهند به گونه‌ای پاها روی هم قرار نگیرد.



برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha