رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر حدود 50 تا 60 قلم کمبود دارو در کشور وجود دارد که البته بخشی از این کمبود ممکن است به دلیل جو روانی در جامعه باشد.

بخشی از کمبود دارویی به دلیل جو روانی جامعه است

سلامت نیوز:رئیس سازمان غذا و دارو گفت: در حال حاضر حدود 50 تا 60 قلم کمبود دارو در کشور وجود دارد که البته بخشی از این کمبود ممکن است به دلیل جو روانی در جامعه باشد.


به گزارش سلامت نیوز به نقل از  ایرنا، غلام رضا اصغری روز چهارشنبه در نشست خبری به مناسبت روز خبرنگار درباره کمبود دارو در کشور اظهار داشت: به دلیل تاخیر در پرداخت‌ها، پول داروخانه‌ها به موقع پرداخت نمی‌شود و در نتیجه قدرت مالی داروخانه‌ها برای خرید دارو کاهش می‌یابد.


وی افزود: برخی از شرکت‌های توزیع دارو نیز اعلام کردند فقط به صورت نقدی دارو می‌فروشند که سازمان غذا و دارو نیز با این شرکت‌ها برخورد کرد و تذکر داد و حتی برخی داروها به شرکت‌های پخش دیگری واگذار شد. با این حال هیچ کدام از این موارد باعث نمی‌شود که دارو به دست بیمار نرسد.
اصغری ادامه داد: به طور معمول 30 تا 40 قلم کمبود دارو وجود دارد. معمولا ذخیره دارویی در کشور هشت ماهه است و اگر به چهار ماه برسد، می‌گوییم که ذخیره کم شده است و از این زمان به بعد دارو به صورت عام توزیع نمی‌شود. یعنی در این شرایط ممکن است دارویی را داروخانه‌های خصوصی نداشته باشند و فقط داروخانه‌های دولتی دارویی را ارائه کنند.


رئیس سازمان غذا و دارو اظهار داشت: وظیفه اصلی ما حل مشکل مردم و تامین دارو است و وظیفه دوم ما حل مشکل صنعت داروسازی است؛ وزارت صنعت در کشور وجود دارد و سازمان غذا و دارو متولی صنعت داروسازی نیست، بلکه متولی سلامت مردم است. البته اگر بتوانیم کمکی به صنعت داروسازی کنیم، این کار را انجام خواهیم داد. ما آرایش جنگی در برابر صنعت داروسازی نگرفتیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha